måndag 28 mars 2011

Världens coolaste ungar

På natten till fredagen vaknade jag av brandlarmet, klockan var 3 på natten... Tidigare på kvällen hade det envisats med att larma av ingen anledning alls, så till slut hade jag tagit ned det och tagit ur batteriet. Självklart satte jag sen upp det igen innan jag gick och lade mig. Vad kan göra att ett optiskt larm, larmar utan anledning? Jag vaknade med en hjärtklappning som inte var av denna världen och sprang ut i hallen och tog ned larmet och tog ur batteriet och somnade slutligen om igen. På morgonen när det var dags att gå till jobbet sprang jag på grannen m och beklagade mig över att jag inte har någon hus och kattvakt när jag är borta och sa att det var synd att hennes döttrar är så unga. Sen åkte jag till jobbet. Senare på eftermiddagen fick jag ett sms från M om att hennes yngre, skötsamma syrra vill ta hand om mitt hus och min katt. Jag hoppas att det går i lås! På vägen hem åkte jag förbi biltvätten för att snygga till bilen. Anledningen till att jag brukar använda den tvätten är att den går fort och att det blir rätt så rent, dessutom är de trevliga. När jag kommer dit såtr en tjej och väntar utanför stängda dörrar och när jag frågar så säger hon att de jobbar på där inne. Normalt så tar det 1-2 minuter mellan bilarna och när jag nu stått 10 minuter utan att den framför mig fick komma in så började jag bli stressad. Jag knackade på dörren och han säger till mig att det tar 10-15 minuter per bil... Knappast säger jag och låter honom veta att jag inte tänker vänta utan eventuellt komma tillbaka en annan gång. Det vill säga när inte en gröngöling står där... Jag åker hemåt och ser på avstånd hur et vräker ned snö bortåt Täby någonstans, titta på kortet så får ni se. Däremot så syntes det mycket tydligare på riktigt än vad som syns på bilden, den blev så pass ljus... Jag lade mig att sova en stund och somnade som en stock men vaknade av att den där Red Bullen som jag druckit gjorde sig påmind. Sen städade jag undan lite i badrummet och diskade upp och sen lite senare dök mina gudbarn och min systerson upp för att göra och äta sushi med mig. Jag och A gjorde sushin medan S gnällde på att vi inte var lika duktiga som hans pappa och L läste högt från Wikipedia om saker vi inte visste att vi ville veta. Efter en massa tankearbete och diskussioner så skar vi upp laxen och lyckades inte alls lika bra som förra gången, men nu var i alla fall knivarna vassa eftersom S hade slipat allihopa åt mig. Riset hade vi också lite besvär med och fick "koka om det" eftersom det inte var riktigt genomkokt, men i slutänden var sushin helt godtagbar i alla fall om än inte så bra som sist. Dessutom gjorde jag misosoppa som visade sig bli blaskig så det blev lite sådär. Men vi blev mätta och glada i alla fall. Innan vi högg in tog vi lite knäppa kort också, se vilka underliga typer jag har med att göra...
Lite tvätt hann jag med under kvällen och medan jag diskade upp i köket letade L efter Sjätte Sinnet bland mina drygt 800 dvd-filmer och hittade den slutligen. A hade inte sett den och S och L tyckte att han absolut måste se den.
Sen började det bli dags för dem att åka hem och just då ringde L och undrade om jag skulle möta upp på Ullis en stund. Alltså kastade jag mig i duschen och fixade till mig och ni kan tro att ungarna var impade när jag var klar och redo att åka efter 20-25 minuter.

Sen körde jag hem ungarna och mötte upp L och T på Ullis. Vi träffade lite trevligt folk men det var inte många som var ute i Väsby. Löningshelg verkar betyda en enda sak: Stockholm.

Jag kom hem strax efter 1 efter att ha kört hem L, T och ett par vänner tog taxi hem eftersom jag hade så fullt med grejer i baksätet.

1 kommentar:

JCMAS sa...

He :) Ja, de är verkligen de coolaste ungarna!

Och due... A och L blir mer å mer lika... Ppå bilden längst ner ser det uta som två av A. :D

Nästa helg ska de bo hos mig, hela gänget inkl miniA oxå. Serframemot!!