onsdag 16 mars 2011

Pizza och choklad

På tisdagen blev det en del fixande för mötet i april och jag var tvungen att skriva ett långt mail till resten av styrelsen för att se hur vi ska ha det så att jag kan ge besked till Vasamuseet och hotellet. Det var väldigt vackert väder och flera plusgrader så jag bara längtade ut i solen hela dagen. Men sen när jobbet slutligen var över och jag var på väg hem kom eftermiddagströttheten över mig. För att säkra eftermiddagen smsade jag och ringde då flera vänner som kan tänkas hänga med på en promenad men alla var upptagna med något och det slutade med att jag istället gick och lade mig en stund... Jag har nu lagt upp några olika rundor som utgår hemifrån, på jogg.se. Där kan man se hur långa rundorna är och hur man utvecklas. Turre och jag får väl sätta igång själva, andra tycks ju ha en massa andra saker de måste göra i livet. Men när jag väl vaknade var jag oerhört hungrig och kunde inte ge mig ut på promenad innan jag ätit något och klockan var redan närmare 18. Jag vill ju inte gärna vara ute och gå i mörkret ensam så jag bestämde mig för att strunta i promenaden och kanske cykla lite på min motionscykel senare. Jag satte igång att göra pizza istället. Jag hade köpt ett pizzakit eftersom jag var nyfken på om det var bra och det var ju i alla fall enkelt nog. Bara öppna degröret, rulla ut degen på en plåt, öppna tomatsåsburken och bre ut såsen på degen och sen slänga på det man gillar att ha på pizza. När jag ställt pizzan i ugnen började det lukta väldigt gott i huset och jag var vrålhungrig. Vad jag glömt när jag 15 minuter senare högg in på en bit pizza är att jag ju egentligen inte gillar pizza... Det växte i munnen och jag mådde lite illa och jag blev dessutom jättemätt på den lilla biten jag fick i mig.
Nåja, det ser rätt gott ut eller hur?
Om ni gillar pizza kan jag i alla fall rekommendera det här kitet, det blev ju egentligen bra och det var oerhört enkelt, det är ju bara det att jag inte gillar pizza särskilt mycket.

Senare ringde Ah och räddade mig från cyklingen, vi pratade i telefon i drygt 2 timmar. Jag gillar inte att prata i telefon men med Ah kan jag prata hur länge som helst. Vi träffas så sällan och hon är en av mina absolut bästa vänner så jag saknar henne en hel del. Nu hade hon det jobbigt, hon hade under en period av 1-2 veckor fått ta bort en skadad katt och nu en fånghäst. Vi pratade om det och vi pratade om roligare saker och efter 2 timmar mådde vi bättre båda två.

Sen tittade jag klart på Chocolat som jag börjat titta på tidigare på kvällen. Jag är inte en av de som älskar den filmen, men jag tycker att den är rätt söt och trivsam. Jag gillar flera av skådisarna Juliette Binoche är ju både duktig och söt att se på och ger ett väldigt sympatiskt intryck, Johnny Depp är ju väldigt duktig och i den här filmen väldigt fin att titta på, man blir ju lite förälskad faktiskt. Judi Dench, Lena Olin, Peter Stormare, duktiga skådisar som kanske inte tillhör de absoluta favoriterna men som jag gillar att titta på. Jag ser ju alltid på extramaterialet och om man lyssnar på kommentatorspåret på Chocolat får man veta rätt intressanta saker som att Johnny till exempel inte alls gillar choklad och var tvungen att äta det flera gånger i filmen och se ut som om han gillade det. Visste ni att filmen var regisserad av Lasse Hallström? Som för övrigt kände ett behov av att förklara att Lena Olin (hans fru) inte ser så där "skabbig" ut på riktigt som hon gör i början av filmen. Ja, kommentatorspåren kan vara rätt kul att lyssna på ibland.

Inga kommentarer: