torsdag 31 mars 2011

Vill bara ha den klänningen!

På tisdagen var det extra stressigt på jobbet, nu börjar det verkligen dra ihop sig till både möten och resor och jag vet ärligt sagt inte hur jag ska hinna allt. På förmiddagen hade vi telefonmöte med föreningen för att få ihop allt det sista så att det fungerar och det känns som om vi alla blir mer och mer effektiva ju viktigare och närmare allt kommer. Jag fick en del nya uppdrag och erbjöd mig också att hämta de i styrelsen som flyger in till Arlanda på lördag. Eftersom jag har så pass liten bil kom vi överrens om att jag bara skulle hämta D, han är den enda som kommer ensam, de andra kan dela på en taxi. Under eftermiddagen gick mailen varm med frågor och grejer fram och tillbaka mellan oss och en massa blev faktiskt gjort. Efter jobbet åkte jag direkt till S som skulle fixa mitt hår så här inför alla möten och grejer. Jag hade en enorm utväxt trots att vi fixat mitt hår precis före jul senast. Mitt hår är så långt och jag har så många hårstrån att det tar ganska lång tid att fixa det, tror att det tog 3½ timme ungefär. Den stora skillnaden är väl att jag ser piggare ut och så syns min solbränna sen Gambia bättre också.
När jag kom hem satte jag igång tvättmaskinen och åt lite, under tiden tittade jag på oss Torpeder Emellan 2/The Whole Ten Yards som är nästan lika bra som den första filmen. Sen vet jag inte varifrån energin kom men jag torkade alla ytor i huset, satte blommorna i vattenbad en efter den andra, städade i köket och sorterade in mina mediciner i en dosett inför resan. Sen tro det eller ej, så tvättade jag alla fönster invändigt, jag tror att det är gjort 2 gånger sedan jag flyttade in för nästan 6 år sedan och en av de gångerna tog jag faktiskt in hjälp... Jodå, jag kan lägga golv, hugga ved, måla tak och allt vad ni vill, men tvätta fönster det kan jag sjutton i mig inte! Men nu hade jag hittat någon fönstertvättshandske på en städbutik på internet, på samma ställe som jag köpte min nya mopp. Den har en tvättyta på ena sdidan och en torkyta på den andra. Torkytan är av samma typ som ett syntetiskt sämskskinn och fungerar väldigt bra. Tvättytan är lite vassare än en vanligt svamp men tycks inte göra repor eller så, den är ändå väldigt mjuk och tar bort det mesta utan att man behöver gnugga. Så det blev i alla fall rent och det gick fort och lätt, synd bara att utsidan var ändå skitigare än insidan, det ser ju ändå lika skitigt ut ju. Vi får se om jag hinner fixa det där innan jag åker.

När jag var klar belönade jag mig själv med ännu en film, favoriten Under Toscanas Sol. Har jag berättat om den? Det är en väldigt söt "feelgood" film med Diane Lane och Sandra Oh. Sandra är en riktig favorit och i den här filmen är hon så härligt äkta att jag får rysningar, hon är en sån där som man känner att man skulle vilja vara vän med. Sen att hela historien är väldigt söt och varm och helt enkelt jättehärlig det är ju en annan anledning att den är en favorit. Dessutom identifierar jag mig lite med huvudkaraktären i filmen och så är maten aptitretande, bildspråket vackert, renoveringen av huset inspirerande och sen drömmer jag om att någon gång hitta en sån där cremevit klänning som hon har på sig i en affär så att jag kan köpa den. Kosta vad det kosta vill!

Innan jag gick och lade mig läste jag ut boken L hade köpt mig, "Alla får ligga" och den är som sagt roande, men särskilt mycket känns det inte som om jag lärt mig. Svårigheten verkar mer att vara att hitta nån som man faktiskt vill ligga med än att lyckas få den i säng...

Inga kommentarer: