onsdag 23 mars 2011

Han måste skämta..?

Det blev jobbigt på tisdagsmorgonen eftersom jag försov mig något fruktansvärt! Stressade till jobbet och satte igång med allt i högen. Under dagen redde några saker ut sig som jag bävat för och den enda förklaring jag har är min fallenhet för tankeöverföring...
Förutom försovningen hade jag också ont i huvudet, detta var visserligen till viss del anledningen till att jag försov mig. Det är bra att jag ska till naprapaten på onsdag, det känns som om det är dags. Dessutom ser jag fram emot att träffa honom och berätta hur bra det går med träningen. Det blev stressigt på jobbet men jag hann med det jag skulle och tog tag i saker till vårt Stockholmsmöte. Det är inte lätt att sitta emellan folk som har svårt att kommunicera med varandra och en hel del kommer bort i översättningen. De pratar förbi varandra och jag försöker rätta till. Jag tror vi börjar få grepp på sakerna nu i alla fall.

Till lunch åt jag risotto jag hittade i frysen på jobbet. Jag vet inte när jag lade in den där men den smakade helt okey. Jag hittade en låda med min egen fiskgryta och ris så jag ställde den i kylskåpet för tining till onsdagen.
Det underliga är att jag verkar bli tyngre och tyngre ju mer jag tränar och vissa gillar ju att säga att det är för att muskler väger mer än fett. Men sanningen att säga kan man bara lägga på sig 2-4 kg muskler på ett år eller nåt sånt. Alltså får jag fundera mer på varför jag går upp i vikt så fort jag tränar...

Efter jobbet åkte jag direkt till gymmet för att möta upp svägerskan E för ett pass Box. Jag har aldrig testat det tidigare och var faktiskt lite nervös. Det visade sig att jag hade anledning till det samtidigt som jag inte hade det...
Stämningen var lite hjärtligare än på de andra passen och det var väldigt kul. Men vissa saker som instruktören ville att vi skulle göra var omöjliga att genomföra för mig. Det tog inte långt tid för mig att bryta tumnaglarna och dessutom börja få ont i handlederna som jag haft problem med från och till. När han ville att vi skulle kasta oss ned, göra en armhävning och hoppa upp i luften efteråt, då var jag så gott som övertygad om att det var ett skämt, men sen försökte alla hänga på och fnisset fastnade halvvägs...
När vi värmde upp i början tog jag ut mig väldigt och lungorna värkte i flera timmar efteråt och jag hostade också i flera timmar. Men i slutet av passet när vi skulle träna mot andra än våra tidigare partners blev jag nervös. E har ju inte mycket annat val än att stå ut med mig, det var ju hon som lurade med mig på passet, men vad skulle de andra säga?
Jag vet inte om de märkte att jag var osäker men attans vad de var snälla!
De peppade, berömde och var allmänt varmhjärtade mot mig och det var nog det som gjorde att jag sa till E efteråt att jag kunde tänka mig att hänga på fler gånger. När är en annan fråga, nästa tisdag är jag upptagen och sen är det möte och Australien i 5 veckor...

När jag kom hem från gymmet var jag superhungrig och först diskade jag upp lite och städade köket och sen panerade jag 2 små torskfiléer i mjöl och stekte dem. Sen sköljde jag en massa olika typer av sallad, romansallad, krispsallad, spenat, ruccola och isbergssallad och lade hälften i en plastlåda i kylen och resten i en tallrik och hade salt, olivolja och citronsaft på den. Sen kokade jag färsk broccoli och hade margarin på den. Jag hade glömt hur gott broccoli är och jag har en hel bukett kvar!
Så serverade jag torsken med sallad och broccoli och det var verkligen jättegott!

Sen gjorde jag lasagne på köttfärssås och riven ost jag haft i frysen och lasagneplattor som låg i kylskåpet. Halvvägs igenom processen insåg jag att jag inte kom långt på köttfärsåsen, den skulle helt enkelt inte räcka. Så jag improvicerade och slängde i krossad tomat som mer är som en tomatsås med basilika. Det såg helt okey ut och när jag smakade lite på den färdiga lasagnen senare så verkade det ha fungerat faktiskt.
Sen tittade jag på Bourne Supremacy och Bourne Ultimatum.
Sen gjorde jag mina 3x25 och led under tiden, sen duschade jag och somnade på 5 minuter högst.

Inga kommentarer: