tisdag 16 november 2010

Äntligen hemma!

På fredag morgon landade vi äntligen hemma på Arlanda. Efter lite väntande fick vi också alla våra väskor även om vi missat C's väska och den hade åkt ett helt varv på bandet innan vi såg den. Vi gick ut i ankomsthallen och gick till fiket där pappa satt och åt frukost. Han var gullig nog att hämta mig på Arlanda vid 8.30 för att skjutsa mig hem.
Vid 9 var jag hemma i ett iskallt hus och gjorde upp eld i kaminen och gick och lade mig på direkten, hunden skulle jag få tillbaka senare eftersom syrran var ledig och alltså tog sovmorgon. Jag somnade på stört och sov i 6 timmar!!! Jag var nog ganska utmattad efter veckan och resorna och det är ju inte så tokigt att få sova i sin egen säng efter en vecka på nåt som mest känns som en tegelvägg.

När jag vaknat började jag lite halvhjärtat att packa upp, men jag är van att ha sällskap av syrran och hennes barn när jag gör det och det var mycket "svårare" att göra det ensam. På eftermiddagen ringde det på dörren, det visade sig vara syrrans kompis M-L som promenerat från stallet med sin och min hund för att lämna tillbaka min. Vi bytte ett par ord men hon skulle tillbaka till stallet och jag var frusen så jag lämnade över sminket jag handlat åt syrran och sen gick hon.
De hade glömt Turres alla saker hemma hos syrran och jag insåg i panik att jag inte hade skvättskydd och grejer hemma då. Men syrran var gullig nog att komma förbi med detta nån timme senare och lämnade också över en liten present från sin man, en Toy Story Pez-tax.
När första Toy Story kom köpte de en jättestor sån där "fjädertax" åt mig i present och nu hade han råkat snubbla över denna. Jag kan inte betämma mig för om jag ska låta den ligga kvar i förpackningen eller packa upp den... Gulligt var det i alla fall.

Framåt kvällen gjorde jag ett krafttag och tog mig till mamma och pappa. De hade gäster från Australien och hade bjudit in mig till middag. Det var som vanligt deras "fredagsmat" på menyn, stekt fläskkotlett, pommes frites och majskorn.
När jag ätit en halv kotlett, ett par pommes och desto mer majskorn gick den lilla energi jag haft ur mig, men eftersom sällskapet var trevligt satt jag kvar en stund till, men till slut gick ögonen i kors och jag stirrade som en zombie framför mig så det var dags att åka hem och sova.

Inga kommentarer: