måndag 27 september 2010

Stor-städning och myskväll med hemma-Spa

På jobbet fick jag ett anfall av städmani och det var inte en dag för tidigt kan jag lova. Jag har inte rensat papper i mitt kontor sedan jag flyttade in där tror jag. Det var 7½ år sedan...
Det tog hela dagen på fredagen, men jag hade mjukstartat på torsdagseftermiddagen. Tur var det väl att jag hade nåt att göra, min dator tappade återigen kontakten med nätverket och jag kunde inte få något alls gjort. Det är underligt egentligen hur handikappad man blir i sitt arbete utan dator. Jag kan ju inte göra några leveranser, offerter, inköpsorder eller något som helst. Jag kan ju inte ens göra egna dokument och sånt om jag behöver göra någon form av researchinternet.
Sen tog jag hem en massa grejer som legat och samlat damm på jobbet. Ett par byxor som skulle sys in, ett paraply, en väska, en skjorta, en jacka och så vidare.
Oj vad rent och snyggt det blev!
Jag var däremot tvungen att flytta hundkorgen för att komma åt att städa ett av skåpen, kan tro att det var nästan 7 år sedan någon flyttade på den och städade under den.
Till saken hör att hunden aldrig är på kontoret när det städas, alltså går det inte att skylla på att han är i vägen...
När jag kom hem fortsatte städmanin lite, men sen vilade jag en stund medan jag körde lite tvätt i maskinen. Vid 18 ungefär dök J upp med sushi i högsta hugg. Sen bestämde vi oss för att titta på Pirates-filmerna eftersom hon bara sett den första och så åt vi sushi och tittade på pirater och snackade lite under tiden också. Sen kom vi på att vi båda är lite för rastlösa för att bara sitta rätt upp och ner och titta på film, så då körde vi igång vårt lilla hemma-Spa. Lyxiga hudvårdsprodukter, ett glas te och lite Ballerinakex Pepparkaka, det är inte dumt det. Sen satt vi med ett halvt öga på Jack Sparrow och ett halvt öga i spegeln medan vi torkade bort och applicerade dyra masker och serum.
När vi sett ungefär 2 timmar av andra filmen var vi båda helt slut och höll på att somna, så när vi kom till prick två timmar stängde vi av och sparade resten till nästa gång.
Det var en riktigt mysig hemmakväll med min före detta sambo, eller ska man kalla det "room-mate"?

Katten Judas blev i alla fall överlycklig att se sin gamla extramatte igen och gjorde kullerbyttor på henne och höll sig fast med klorna i hennes jeans. Till saken hör att J var rädd för katter när hon flyttade in hos mig, men 3½ månad senare när hon flyttade ut så var hon och Judas bästisar.
Han är verkligen härlig den där katten, jag kan inte fatta att jag haft sån tur att hitta en så fin, snäll och trevlig katt.

Inga kommentarer: