tisdag 28 september 2010

Jag vill ha det stort

Jag gillar inte att handla tvättmedel, tvål och andra hygienprodukter ofta, men jag vill vara säker på att det alltid finns hemma när jag behöver det och blir stressad om jag inte har ett lager.
Mina kompisar retar mig ibland för att jag köper 2 stycken 12 pack med toarullar och 4 pack med hushållsrullar när jag handlar, jag bor ju trots allt ensam.

Men då kan jag berätta att jag köper tvättmedel i industristorlek (drygt 8 kg) och mjukmedel i 2 liters flaskor. Jag har alltid minst 4 flaskor schampo hemma och lika många balsam, dessutom har jag reserv-duschtvål, tandkräm och deo.
I städskåpet står extra flaskor med handtvål och diskmedel, men också disktrasor, skurmedel och disksvampar...
Sen handlar jag ju alltid lite extra om jag åker till England till exempel. Jag kan ju inte riskera att jag blir utan Boots Ansiktservetter med gurka, tänk om det tar tid innan jag åker dit igen? Av samma anledning lagrar jag Earl Grey te från Harrods, men det är nog nästan det enda som inte har med hygien, städ och tvätt att göra som jag lägger på lager.

Man kan ju tycka att det inte borde vara så stressande att bli utan handtvål när man bor 5 minuters bilväg från närmsta ICA-butik, men jag har ju dåligt minne också, så jag är rädd att jag ska åka dit för att handla låt säga tvål och komma hem med andra saker istället.
Det får mig i alla fall att må bra att ha de här lagrena undangömda. Dessutom tänker jag ibland att om jag skulle ha dåligt med pengar ett tag, så skulle jag leva rätt länge på det jag har i lager.

Inga kommentarer: