tisdag 28 september 2010

Otrogen på krogen

Igår var jag på Tudor och spelade quiz, men inte med mitt lag...
Mitt lag vill ju inte spela mer än varannan vecka, så jag åkte dit och spelade med ett annat lag istället. Det är folk jag gillar väldigt mycket i det laget, de är glada, smarta, öppna och har hjärtan av guld. De är alltså väldigt trevliga att vara runt, men oftast hinner man ju inte mer än säga hej till dem eftersom vi spelar i olika lag och sitter i varsin ände av puben.
Men nu tog de emot mig med öppna armar och vi hade både roliga och djupa diskussioner och jag kände mig glad, tillfreds och på något sätt mer säker på de saker vi snackat om eftersom jag haft tillfälle att bolla dem med smarta människor.
När jag anmälde mig till det andra laget tittade Quizmaster på mig med höjda ögonbryn, han tyckte att det var underligt att jag skulle spela med en av våra värsta konkurrenter.
Men jag har lärt mig genom livet att man ska hålla sig väl med konkurrensen, det tjänar alla på...
Ett ynka poäng gav jag laget, men hade jag haft lite mer självförtroende kanske de hade lyssnat mer på mig i två frågor till och då hade vi haft fler poäng. Det hade dock inte räckt till någon placering. Kul hade vi i alla fall.

Sen åkte jag hem till mina föräldrar och hämtade Turre som varit med dem i Jämtland över en långhelg och sen åkte vi hem, åt lite mellanmål och sov som två stockar.

Så här trött bli man av att vara i Jämtland under en långhelg...

Inga kommentarer: