onsdag 22 september 2010

Var inte jag trött?



På eftermiddagen på jobbet kändes det som om jag hade svårt att koncentrera mig och hålla mig vaken och jag tänkte handla lite kvickt och sen sova middag. Av någon anledning kunde jag inte få mig själv till att göra det utan istället plockade jag först upp varorna och sen började jag plocka undan lite, packa upp väskan från helgen, tvätta, torka ur kylskåpet, diska och en massa annat. Sen gjorde jag mat också, det gör jag ju oftare och oftare nu för tiden vad det verkar. Först gjorde jag grekisk sallad för att ha i kylskåpet, men först åt jag lite av den till mellanmål. Då kom jag på att jag skulle leta upp mina läroböcker i grekiska eftersom jag ska börja en kurs nu på torsdag. Jag fick ta ur en del saker ur garderoben för att få tag i dem, men de var inte svåra att hitta, de låg precis där jag trodde.

Sen skar jag lite grönsaker och fisk för att göra min egen fiskgryta som är ruskigt god. Jag har hittat på den själv med hjälp av grejer jag hade i kylen och frysen och behövde bli av med. Nu har jag gjort den 3 gånger bara för att den är så god. Förutom det som syns på bilden hade jag också ruccolasallad, mjölk, stött grönpeppar och lite limejuice i grytan. När jag serverade lade jag på lite ärtskott för det gillar jag. Jag åt grytan med ris.
Det blev 3 väldigt stora matlådor förutom portionen jag åt till middag.
Så nu har jag mat för ett tag framöver.
Konstigt nog är frysen inte det minsta "tömre" än vad den var dagen innan. Vad det beror på vet jag inte.
Är det någon som har något förslag på vad jag ska göra med ett fryst, rimmat fläsklägg?

Inga kommentarer: