onsdag 8 september 2010

Ännu en lugn hemmakväll, vad är det här?

Ja, jag hade kul på jobbet igår igen. Jag hade medvind i jobbet och fick gjort en massa som blivit liggande och sånt som behövde göras på stört. Jag hade sånt tempo att jag till slut blev stressad bara av själva tempot, men då var det snart dags att gå hem, så jag lät det fortsätta.

När jag kom hem tog jag som vanligt en eftermiddagslur och lade sedan in en maskin tvätt och diskade upp lite småsaker som blivit liggande sedan kvällen innan.

Det enda jag var sugen på till middag var edamame, så jag åt det till middag ännu en gång...
Under tiden jag mumsade bönor tittade jag på Karate Kid och senare på Karate Kid II. De håller fortfarande faktiskt, jag trodde att jag skulle tycka att de var lite löjliga så här en massa år senare, men de är helt okey. Dessutom märker man att nya Karate Kid till stor del följer den gamla historien med en del moderniseringar och extra skämt. Jag tycker att ingen av dem är onödig, de gamla håller som sagt fortfarande och den nya är riktigt bra och passar nutiden.
Jag tycker att det är lite kul att titta på hur dessa barn- och ungdomsskådespelare ser ut idag. Jag brukar ofta tycka att män åldras snyggare än de flesta kvinnor. Barn- och ungdomsskådespelare tycks vara undantaget. Men Ralph Macchio ser bättre ut än många av de andra killarna, de andra ser ofta ut som karikatyrer av sig själva.
Ralph ser på vissa bilder faktiskt bättre ut nu än vad han gjorde då. Han såg ju rätt mesig ut då...
I ordning ser ni nu Ralph Macchio (Karate Kid), Elizabeth Shue (Cocktail, Tillbaka till Framtiden), Stephen Lindholm (Pelle, Saltkråkan) och Maria Johansson (Tjorven, Saltkråkan). Nog kan vi enas om att tjejerna dragit det längsta strået just i de här fallen?

Inga kommentarer: