lördag 30 augusti 2014

Matchning gör det lättare

10/4 På torsdags eftermiddagen fick jag behandling av min naprapat och sen kände jag mig fräschare så när jag kom hem bytte jag om och tog en snabb promenad med några löpsträckor i. Jag var ute i 40 minuter och sprang så långa och många sträckor jag kunde. När jag kommer tillbaka hem så är jag alltid helt slut för jag håller inte tillbaka när jag motionerar, men snart är jag fräsch igen och undrar varför jag mesade så och inte tog i mer eller var ute längre. Men jag vet ju med mig egentligen att jag kört så hårt jag kunnat, det är bara så att jag har bra återhämtning och det är ju jättebra och dessutom ett bra mått på den allmänna konditionen. Att dessutom färgmatcha när man ska ut är alltid en extra sporre tycker jag! Jag hade också bra musik i lurarna, jag kör oftast utan musik eftersom jag vill ha lite tid för eftertanke och jag gillar inte heller att vara skild från omvärlden på det sättet, det är också lämpligt att höra trafiken och människor runtomkring så att man är beredd på saker. Jag är ju en ganska riskmedveten person... Men idag lyssnade jag alltså på musik istället för jag rörde mig på ställen med lite folk och i fullt dagsljus.

Inga kommentarer: