torsdag 14 augusti 2014

Vem vet, han är kanske min mormor

13/3 På torsdagskvällen när jag skulle göra mig i ordning för att gå och lägga mig, så satt det en stor, fet spindel på min handduk. Jag är lite blödig när det kommer till djur, även spindlar och det skulle aldrig falla mig in att döda den för att han råkade födas till spindel. Jag ville heller inte skrämma honom från vettet, så jag bestämde mig för att inte använda den handduken denna kväll. Det jag inte var beredd på är hur många gånger man faktiskt använder en handduk under kvällstoaletten...
Jag ville inte ta fram en ny handduk, för den här var nyss framtagen och ren och det blir ju dumt med två rena men använda handdukar. Till slut var jag i alla fall klar och spindeln fortfarande vid liv och relativ lugn och glad eftersom jag inte jagat honom eller kastat iväg honom. Ja, jag står nog absolut närmast buddismen om jag måste välja en religion, men det tänker jag inte göra, för jag är inte troende.


Inga kommentarer: