torsdag 14 augusti 2014

Annars kan man få sig ett nyp


17/3 På måndagen var det St. Patricks Day. Jag säger som min mamma, alla anledningar till att ha fest och kul är bra anledningar. Jag tycker att det är synd att vi inte firar vår egen nationaldag så som andra länder firar sina och jag tycker att det är lite snett att vi i Sverige hellre firar Irländarnas än vår egen, men det betyder inte att jag tänker sitta hemma och tjura när andra hittar på kul grejer! Jag insåg efter en titt i min garderob att jag inte har ett enda grönt plagg! Jag gillar verkligen inte grönt, så visst är det ganska logiskt att jag inte har något, men ändå. Nu behövde jag ju något, annars riskerar man ett nyp i arslet!
Jag målade därför naglarna gröna och det blev riktigt snyggt, frågan är väl om någon lägger märke till det?
Jag mötte upp alla kompisarna på Dubliner för att ha lite kul och det hade vi! Som vanligt var vi en udda samling och dessutom är det många nationaliteter som firar denna dag ihop fast ingen av oss är irländare.
Vi hade svenskar, holländare, amerikaner och australiensare bland andra.
Eftersom jag, med mina mått mätt var på plats tidigt så åkte jag också hem tidigt. Jag har varit duktig och lagt mig mellan 22-23 på jobbkvällar sedan nyår. Det var inget nyårslöfte eller så, men det var bara ett bra tillfälle att börja på, då när man började jobba igen efter jul och nyår.










Inga kommentarer: