torsdag 14 augusti 2014

Jag spar inte bara pengar, jag tjänar dessutom lite

16/3 På lördagkvällen hade jag varit till Dubliner en sväng och som jag brukar säga, det lönar sig att vara nykter. Inte nog med att jag sparar pengar på att inte dricka alkohol och att slippa betala för taxi, ibland så hittar man pengar på golvet, för när folk är fulla har de noll koll.
Först hittade jag en tia på golvet och det stod ingen i närheten så jag tog den. Sen såg jag hur en kille tappade en 20-lapp när han stod vid baren, så jag dök efter den och höll upp den åt honom. Han stirrade på mig helt oförstående, så jag sa att han just hade tappat den. Han tog tveksamt emot den och sen räckte han tillbaka den till mig och sa: Behåll den du. Tack så mycket sa jag och stoppade ner den i bhn. Senare när jag skulle gå hem så såg jag att det låg en hundralapp vid baren, den stod på högkant inne i ett hörn. Det fanns inga människor alls i närheten så jag tog den. Jag kom alltså hem med 130:- på fickan! Jag hittar sällan så mycket, men det är inte alls ovanligt ATT jag hittar pengar på golvet.

Inga kommentarer: