torsdag 14 augusti 2014

Lek och mys i våren

28/3 På fredagen var jag ute på tomten och fixade lite och Turre är ju alltid med mig, men även Judas håller sig alltid precis i närheten när jag är ute på tomten. Han och Turre låtsas ofta inte att se varandra men samtidigt är de alltid väldigt nära varandra oavsett om de står, sitter, ligger ner eller går runt.
Det är som om de inte vill att den andra ska veta att den gillar honom. Det är samma visa hemma i soffan eller sängen. De ligger ofta emot varandra, men de är vända från varandra som om de inte visste.
Båda hade i alla fall vårkänslor och mös i gräset.
Framåt kvällen dök systerdottern L upp och vi gjorde sushi och åt. Denna gång var det riktigt lyckat! Vi gör ju med rispapper istället för algpapper som jag tycker är för segt och smakar för mycket fisk, vilket jag inte tycker om fisken!




Inga kommentarer: