tisdag 12 augusti 2014

Han fick vänta i 11 år




8/2 På lördagen hörde jag ett brak utanför dörren och när jag såg efter så visade det sig att det var min kvast som hade fallit. Jag har hört att enligt gammalt skrock så betyder det att man ska vänta sig en besökare. Det som var läskigt var att den stod så till att den inte skulle kunna falla, det hade jag sett till. Dessutom var det inte så särskilt blåsigt, därför blev jag riktigt uppskrämd. Att jag dessutom lärde mig detta i en film där det innebär att de senare får besök av ett våldsamt spöke gjorde inte saken bättre! (Magiska systrar - Practical Magic).
Turre fyllde 11 år och dagen till ära fick han sin första födelsedagspresent någonsin... ja, jag vet, jag är en skitdålig matte.
Han fick en liten grymtande gris, det är antingen hans tredje eller fjärde av den varianten och han älskar dem. Tyvärr älskar han dem väldigt våldsamt och de brukar sluta grymta efter max 5 minuter och strax senare än så är de trasiga också.
Underbart är kort och han tyckte verkligen att det var underbart.
På kvällen åkte jag in till Dubliner och hängde med A resten av kvällen och hade en Holländare från Irland efter mig större delen av kvällen. Han var visserligen trevlig men inte så pass att jag var särskilt intresserad.

Inga kommentarer: