torsdag 14 augusti 2014

Han räddade mitt liv!

12/3 På onsdagen fick jag en välbehövd behandling av vår naprapat som kommer till jobbet ungefär varannan vecka. Han har så gott som räddat mitt liv! Förr hade jag migrän 1-4 gånger per vecka och det höll i sig 2-8 timmar, ibland längre. Det gick sällan över helt, men jag kunde i alla fall fungera emellan. Jag var tvungen att fixa ett intyg från min läkare en gång om året, det intyget skickades till försäkringskassan tillsammans med en ansökan om högriskskydd för mig och arbetsgivaren. Det innebär att jag slipper få avdrag för första dagen i en sjukperiod eftersom det alltid är bara en första dag. Det innebär också att Försäkringskassan står för kostnaden istället för min arbetsgivare och det gör ju att jag inte känner mig lika mycket som en belastning som när jag varken kunde jobba vissa dagar och dessutom kostar en massa pengar. Men för några år sedan fick jag min första behandling av naprapaten M och sedan den dagen har jag varit hemma för migrän i max en vecka totalt i tid och det är alltså under flera år!
Han räddade min karriär och han räddade min livskvalité! Efter en behandling av honom är jag bra i allt från 1 dag till ett par månader, det beror lite på vad jag har för mig. Min migrän beror nämligen på en kotförskjutning i nacken. Jag har sprungit hos läkare, sjukgymnaster, neurologer och så vidare i alla år för att försöka lösa problemet. Jag har också testat massage och alla möjliga naturmetoder och mediciner och sen hittade M problemet redan första gången OCH löste det! Jag har sagt till honom många gånger att jag älskar honom för det! Dessutom, att killen är världens trevligaste och dessutom är rolig är ju ett plus, för vi får skrattanfall ibland när jag är på behandling. Om ni undrar varför jag nästan alltid har sjal på mig, även när det är förhållandevis varmt, så är det för att hålla min känsliga nacke varm. Om den är kall så är det lättare att den går i lås igen eftersom jag spänner mig i kylan.

Inga kommentarer: