söndag 24 augusti 2014

Starbucks har bra idéer ibland

8/4 Tisdagen gick som på räls, vi fick ett par killar på utbildning till oss. De ska lära sig hur den nya flotten ska servas och packas så att de kan fixa det när det är dags. Jag och kollegan M tog ut dem på lunch för att de skulle känna sig välkomna och för att vi skulle få lära känna dem lite.
På eftermiddagen åt jag resterna av mitt mellanmål som jag egentligen gjort till dagen innan. Det är en kall gröt som jag gör efter en idé från Starbucks. Jag tar ett halvt, rivet äpple, två nävar havregryn och 2-3 rågade matskedar turkisk yoghurt. Ett par droppar honung till det och sen rör man ihop det och låter det stå över natten i kylskåp. Sen lägger man lite bär ovanpå och äter som mellanmål. Den här hade vätskat sig så den såg inte så smaklig ut längre, det ser kanske ut som om den redan varit äten en gång tidigare? Men gott är det och godast är det förstås med färska bär. Jag fick ett tips av kompisen L på Facebook att jag skulle ta vaniljsocker istället för honung, det ska jag testa imorgon.

Inga kommentarer: