onsdag 13 augusti 2014

En del har behov av makt

26/2 På onsdagen var det dags att ta bort stygnen från födelsemärkena. Kirurgen ojade sig ganska mycket över mitt fantastiska läkkött. Alla såren var helt läkta, de syntes knappt alls. Min kompis S hade försökt att boka en tid hon också efter att jag kommit på vart man kunde gå för att få detta gjort. Men sköterskan som svarat i telefonen var kort och ganska otrevlig och S är en väldigt mjuk människa som har svårt att säga ifrån och när sköterskan hävdade att deras kirurg skulle sluta till sommaren och inte hade några tider kvar så var det inte mycket S kunde göra åt det. Nu tog jag upp frågan med kirurgen och hon bara skakade på huvudet och sa att hon inte slutar förrän i slutet av sommaren och bara sagt att de skulle vara försiktiga med att boka in en massa besök så att hon inte skulle hinna med alla. Hon tog uppgifterna på S och gjorde ett svarskuvert med sitt eget namn på och gav mig. Dit skulle S skicka sina uppgifter och vad hon ville ha gjort, så skulle kirurgen själv kalla henne till besök sedan. Bra att kunna lösa ett problem för S som alltid ställer upp på mig, men som aldrig begär något tillbaka.

Inga kommentarer: