onsdag 13 augusti 2014

Fantastiskt duktiga killar

14/2 Redan på fredagen dök killarna som skulle ta ned mina träd upp! De såg verkligen ut att veta vad de gjorde och klättrade upp i träden ett efter ett och kapade det uppifrån och ned eftersom de stod så nära mitt hus.
Trots att de tog en liten bit i taget så blev det riktigt stora hål i gräsmattan där bitarna föll. Jag gjorde kaffe till killarna och sen åkte jag till jobbet och när jag kom tillbaka var alla de fyra, stora tallarna nere. Konstigt nog kändes inte tomten tom alls... Troligtvis just för att de var så stora, man såg ju egentligen inte mer än stammen och den är ju relativt liten på en tall.
Ljusare blev det däremot och frågan är om saker och ting jämnar ut sig? Jag menar, de stora tallarna har ju tagit mycket vatten från gräsmattan, men nu när jag tagit bort dem så är ju gräsmattans skugga också borta. Resultatet är kanske +- noll?
I vilket fall är det bra för husfasaden och jag slipper ha en massa kottar och barr precis överallt hela tiden. Det känns nu som rätt beslut och dessutom får jag ju en jäkla massa ved av de här träden och med den veden jag fick av grannen så borde jag ha ved för 3-4 vintrar i alla fall. Men det är ju ett jättejobb att klyva alltihopa och det jag fick av grannen ska kapas också. Jag tror att jag har minst 10 kubikmeter okluven ved nu.
På kvällen mötte jag upp med kompisen A-C och hennes dotter J som var på besök i Stockholm. Vi hade som vanligt en trevlig kväll på Dubliner och det är alltid kul att träffa sina långväga vänner! Dessutom slapp jag ju vara ensam på Alla hjärtans dag...






Inga kommentarer: