onsdag 13 augusti 2014

Jag kom en bit på väg i alla fall

15/2 Lördagen startade jag med eggs benedict med lite grönsaker, bacon och en kopp te. Det tog som vanligt över en timme för mig att äta frukost och jag klarade inte av allt. Så snart jag var klar bytte jag om till jobbarkläder och tog på mig handskarna och påbörjade arbetet med att sortera och flytta allt ris och ved.
Efter två timmar hade jag i alla fall kommit en bit på väg och dessutom fått en hel del motion och styrketräning på köpet. Det är ju helt fantastiskt att kunna jobba ute i trädgården i mitten av fabruari utan snö, kyla och lera. Mina muskler som ibland har påpekats för mig kommer nog nästan helt uteslutande från den typen av arbeten eftersom jag aldrig har tränat på gym och sånt längre tider än 1.-2 år i taget. Det var i alla fall en väldigt bra början på dagen att ta en stor frukost inför sånt arbete för det höll igång mig en bra stund.
När jag gick in hade jag sorterat nästan 3 av de fyra träden och flyttat alla mindre kubbar från två av dem till min staplade vedhög som jag har på några pallar bredvid förrådet så länge tills jag har tid och energi att klyva dem. Dessutom behöver jag städa och omorganisera båda delarna av förrådet för att ha plats inne för veden och det är ju alltid det bästa om det går.
På kvällen mötte jag upp med B på Dubliner och även A-C och J mötte upp. Så snart jag flyttade mig från B's sida kom det en massa 20-åringar och stötte på mig och A-C och jag är ju rätt van vid det men A-C kunde inte sluta skratta åt fenomenet! B presenterade mig för en annan tjejkompis som jag aldrig har träffat, men jag har lagt märke till henne eftersom vi går på samma ställen. Hon visade sig vara mig typ av människa och vi fick en riktigt bra början eftersom vi klickade och har samma fördelar och hang-ups till stor del.
Hon presenterade mig också för en annan kompis till henne som jag också har träffat som hastigast tidigare och vi hade en väldigt trevlig kväll.





Inga kommentarer: