torsdag 14 augusti 2014

Judas båda ansikten

25/3 Judas är rolig han, när Turre åker iväg på semester med mina föräldrar är han jätteglad att han åker, han får ju ha matte för sig själv ett tag. Men sen när Turre kommer hem, som igår efter en vecka i Jämtland med mina föräldrar, då är Judas jätteglad att han är hemma igen!
Han springer och möter honom och ser ut att säga: Men gamle vän, var har du varit?
Turre kom hem sent på kvällen och när jag gjorde mig i ordning för att sova så hoppade Judas upp i sängen och satt och väntade på oss, som: Skynda på nu, nu ska vi äntligen sova tillsammans alla tre igen! Han är sällan inne en hel natt, men denna natt sov han på min mage hela natten med Turre bredvid sig och gick inte ens upp när vi gick till jobbet på tisdagsmorgonen.


Inga kommentarer: