torsdag 9 augusti 2012

En del kör fort, andra är inte lika snitsiga


28/7 På lördagen vaknade jag lagom i tid för att fixa frukost i H's husvagn innan jag fick skynda mig till precisionskörningsbanan för att hinna fota. Konstigt nog hade jag inte ont någonstans när jag vaknade och det är bättre än vanligt till och med!
Det var en massa fina och duktiga ekipage med på körningen och en handfull som var trevliga men kanske inte lika rutinerade och duktiga. Men vi fick absolut se trevlig, snabb och spännande körning hela dagen.
Turre var med större delen av dagen vid banan och AC passade honom ibland, han avgudar henne.
När körningen var slut höll dressyren fortfarande på i ridhuset och jag gick dit och såg de sista ekipagen. Jag gillar inte när de har klasser i ridhuset, är det fint väder vill man inte sitta därinne och dessutom går det inte att fotografera där, så några dressyrbilder har jag inte från de sista 2-3 åren...
När Turre inte är med mig så sätter jag honom i bilen med fönstrena lite nedvevade och med dörrspärr i bakluckan. Den gör att det faktiskt är riktigt svalt inne hos honom även om han står delvis i sol.
På kvällskvisten åkte jag in till Västervik med mina Stockholmskompisar och vi hittade en annan Kinarestaurang och gick dit. Det var ungefär vad man kunde förvänta sig, inga kulinariska läckerheter men rimliga priser och rätt så gott.
När jag kom tillbaka var jag så trött att jag parkerade bilen och satt kvar och slumrade en liten stund, sen gick jag till Östgötarna igen och vi satt där vi varit kvällen innan, tills någon kom på att vi fört ett jäkla liv och ingen hade klagat, då tycke vi att de förtjänade bättre, så vi flyttade oss till en annan del av campingen där andra Östgötar bodde och så satt vi där och förde liv istället.
Kvällen var ganska mild och skön och vi hade trevligt. M gick iväg till torrtoan och kom tillbaka med sitt vinglas tomt på vin men med en kopparödla i, den var jätteliten jämfört med de jag brukar ha hemma på tomten. Vi lade tillbaka honom på vägen för att ta en titt på honom, men han hade svårt att ta sig därifrån så slutligen skopade vi upp honom i glaset igen och släppte honom i gräskanten istället.











Inga kommentarer: