måndag 13 augusti 2012

Hur får man män att åla sig fram på magen?


5/8 På söndagen insåg vi att vi bränt oss för mycket för att åka till stranden och det började bli riktigt varmt nu, det var nog runt 40 grader.
Vi åkte för att hälsa på L's mostrar och där var ju även hans "svenska" kusiner B & S och B's dotter E.
Vi hängde där en stund i deras vardagsrum som hade airconditioning, det enda jag träffat på i ett privat hus i Grekland tror jag.
Sen tog vi med sos kusinerna och kusinbarnet och åkte ned till strancaféet i grannbyn för där fläktar det lite och är helt enkelt svalare.
Där tog vi en iskaffe och B och E tog glass också och någon timme senare åkte vi hem för att äta middag.
Som vanligt bjöds vi på god hemlagad mat av L's mamma, tror vi börjar bli lite bortskämda.
Jag gick och vilade en stund efter att jag diskat upp efter middagen, men jag somnade inte och efter en stund läste jag istället. Då hörde jag att det var någon som kom, det visade sig vara lilla M med morfar K.
De fikade på kaffe och vattenmelon med oss och det är så kul att se hur hon lindar L och K runt lillfingret tills de ligger på mage på golvet och gör lustiga miner bara för att roa henne.
När K och M gick hemåt fixade jag och L i ordning oss och sen åkte vi bort till Kavala stad.
Det tar väl runt 20-30 minuter att åka dit och där gick vi till ett café som hans kusin äger. Tjejen som jobbade där ringde efter kusinen och vi fick en glass var under tiden.
Vi åt glass och roade oss med att fota oss själva under tiden. Den där minen L gör på bilen som är bara på honom, det är så han tittar på en när han tycker att man ska skärpa till sig, man vågar inte göra mycket annat än det när man ser honom...
Jag försökte också göra arga minen, det gick inte lika bra, jag ser mer tjurig och trött än arg ut...
Sen kom kusinen och vi satt och pratade med honom ett bra tag och jag hängde inte med så mycket alls. Tjejen som jobbade där avslutade sitt jobb och kom också och satte sig och vi åkte inte hemåt förrän vid 1.30 tror jag det var. Ni ska ju inte tro att vi kom i säng direkt heller, nej, vi satt och åt Sporia (saltade pumpafrön) på balkongen och hade djupa snack om konspirationsteorier och annat viktigt innan vi slutligen kom i säng.




Inga kommentarer: