tisdag 14 augusti 2012

Stockholm vs Amsterdam


10/8 På fredagen gick jag och lade mig direkt när jag kom hem från jobbet och sov i två timmar.
Sen satte jag igång med att göra mig i ordning för jag skulle på 40-års fest på Dubliner i stan. Sommargrannen M hade sagt att hon kanske skulle med och till min stora lycka så gjorde hon faktiskt det. Vi kom dit vid 22 ungefär och då var de andra på plats. M blev omedelbart kidnappad av två Irländare som var i Stockholm på semester och hon hade så trevligt att jag gick och umgicks med de andra istället. Det var rätt mycket folk där som jag kände, både på P's fest och i resten av lokalen och stämningen var hög. Jag hängde mest med K och hon trodde att M hade gått eftersom jag var ensam, men sen kom M och kollade bara så att jag hade det bra och sen gick hon tillbaka. P som firade födelsedag bor förresten inte i Sverige, jag har känt honom i flera år och fick reda på bara för ett par veckor sedan att han bor i Holland. Jag visste att han var därifrån men han är ju alltid på Tudor Arms och Dubliner när jag är där, så hur kan det stämma? Tydligen har han en lägenhet i Stockholm och åker hit så fort han är ledig. Jag älskar Stockholm och har aldrig ens varit i Amsterdam, men är Stockholm så mycket bättre verkligen?
Vid 1.15 gick vår parkeringstid ut och vi åkte hemåt, det hade varit en soft och skön kväll med väldigt bra livemusik. En av killarna som spelade bas spelar faktiskt i Lizette & också, så jag gick farm till honom i pausen och presenterade mig och gratulerade till nomineringen till Rockbjörnen. Jag hoppas verkligen att de vinner! De är urtrevliga allihopa!

Inga kommentarer: