tisdag 14 augusti 2012

Träning är svaret till framgång

9/8 På torsdagen försov jag mig lite, jag hade ju trots allt inte hunnit sova ikapp riktigt ännu.
Jag gjorde en grekisk äggmacka och frappé och åkte till jobbet.
Efter jobbet följde kusinen med hem och hennes barn som varit med på jobbet under dagen kom förstås också med.
Jag behövde ju hjälp med all mat jag lagat kvällen innan. Däremot var den ju inte lagad med tanke på något särskilt tillfälle så det passade inte riktigt allas magar eftersom två av dem är laktosintoleranta och en är glutenintollerant...
Alla fick helt enkelt nöja sig med det den kunde äta.
T gillade förrätterna bättre än varmrätten men det gjorde nog jag också, hans syrra gillade kanske ingenting riktigt ordentligt, men de är inga gnälliga barn.
Jag hade köpt rökt makrill och hällt lite olivolja på den och lagt hemodlad gul lök i skivor till det, det blev bra!
Jag hade haft olivolja, salt, citron och oregano på potatisen och det och dessutom späckat revbenen med vitlöksklyftor. Revbensspjället hade behövt mycket mer tid, det var lite halvsegt, men klockan började bli mycket och barnen var trötta efter att ha varit på jobbet hela dagen. Det blir nog bättre nästa gång, sånt måste man kanske träna på.
När de åkte hemåt tog jag det lugnt och tittade på de sista avsnitten av ER säsong 2.

Inga kommentarer: