torsdag 23 augusti 2012

Bär är gott, men till middag?

22/8 På onsdagen var K knäpptyst igen på morgonen, faktiskt så knäpptyst att jag försov mig! Jag vaknade inte förrän syrran ringde för att säga att mitt 9.30 besök hade kommit... Aj fan!
10-15 minuter senare var jag faktiskt på plats på jobbet och bad så enormt mycket om ursäkt. Tur i oturen, det var ingen kund utan  någon som vill sälja till oss...
Resten av dagen gick rätt bra och jag fick en AC installerad på mitt kontor också, så nu slipper jag svettas på sommaren och frysa på vintern, förhoppningsvis...
När jag kom hem for jag runt som en virvelvind och plockade småsaker här och där och vek lite tvätt, plockade in disken i skåpen och så vidare. Sen satte jag mig i soffan en stund och tog det lugnt i väntan på att K skulle smsa, för vi skulle handla när hon kom tillbaka till Väsby.
Strax före 20 hämtade jag K på stationen, hon hade missat sitt tåg av någon anledning men ingen skada skedd.
Vi åkte till Ica och det tog ett tag att hitta vad hon ville ha och gå igenom oss emellan vad som är nyttigt och inte och att det till stor del är en åsiktsfråga nu för tiden. Det vill säga om man tror att det är överkonsumtion av kolhydrater eller fett som är boven till ohälsa och övervikt...
Till middag åt jag rökt makrill med lökbitar men den här gången var det inte lika gott som sist. Makrillen var torr och trist och jag åt inte upp allt och kastade den andra filén.
K åt bär med smält choklad till middag och så var det med att försöka äta nyttigt...
Själv tog jag och åt upp resten som en sen efterrätt.
Jag tittade på Arrested Development säsong 2 under kvällen, den är rätt kul även om den är larvig.

Inga kommentarer: