tisdag 28 augusti 2012

Mysdag inomhus



26/8 På söndagen vaknade jag inte förrän vid 12.30 eller nåt och åt först frukost. Pappa ringde eftersom Turre var där, men han bestämde att Turre skulle få följa med ut till syrran på besök. K stack iväg på tatueringsmässa och kved lite i kylan eftersom hon var tvungen att ha shorts för att visa sina ben-tatueringar. När hon hade gått städade jag lite, vek  tvätt, dammsög, diskade, bytte lakan, tömde diskstället och skurade delar av golvet. När jag började fixa köket insåg jag att K torkat ytorna och tömt diskstället kvällen innan, det var ju trevligt att komma hem till!
Det började ösregna sen, verkligen hällde ner och det i flera timmar och jag tänkte att J nog aldrig åkte och golfade.
Men sen framåt eftermiddagen fick jag besked att han skulle komma senare på kvällen för att äta middag.
När jag hade gått upp så hade jag återigen påbörjat långkoket och det fick stå och koka hela dagen och sen packade jag undan allt i kylen och diskade kastruller och grytor.
Sen kom pappa med Turre och strax senare kom K hem och sen efter 10 minuter eller så så dök J upp.
Turre som är skeptiskt till nya människor i 2-3 minuter sa inte ett knyst till J, inte ens en morrning och älskade honom från första sekunden. När han satt sig i soffan placerade sig både Turre och Judas i knät på honom och trängdes med varandra för att komma närmast, jag har aldrig sett dem göra så tidigare.
Eftersom det blixtrade och dundrade utanför hade jag släckt alla lampor och dragit ur alla kontakter och det blev riktigt mysigt att äta i ljusens sken och vi hade väldigt trevligt. Vi åt upp Pekingankan och det var riktgit gott faktiskt.
Sen tittade vi i mina fotoböcker och pratade lite till och sen började klockan bli mycket så J åkte hemåt.
Jag kom i säng sent men kunde ändå inte somna och slumrade till och från hela natten.

Inga kommentarer: