torsdag 23 augusti 2012

Nu ser vi stjärnor



21/8 På Tisdagen var K mycket tystare, jag vaknade bara som hastigast när hon gick upp men sen somnade jag om och väcktes inte mer.
När jag kom till jobbet kom L & L också dit, han flyger så eftersomjag jobbar med flygsäkerhetsmateriel så bjöd jag in dem på studiebesök.
Vi tog en promenad runt lokalerna och sen kom farsan och jag presenterade dem för varandra. Min pappa är ibland lite svårstartad, han ser ut som om han inte gillar folk innan han har gjort sig en bild av dem, men sen jävlar får de inte en syl i vädret när han bestämt sig för att de är trevliga. Vid 10 när de åkte hemåt Göteborg kommenterade pappa just det: -Vilka jättetrevliga människor!
Precis min åsikt sa jag och sen var det inget mer med det.
Efter jobbet åkte jag ned till Väsby Centrum, trots att jag köpt one-piece i en storlek större än den jag hade hemma så var den obehagligt tight. Som jag säger, en one-piece ska du nästan kunna vända dig i utan att den rör sig...
Jag gjorde retur av båda de jag köpt och sen provade jag en storlek större, den ena var nästan lika tight som de andra, men den andra var bättre. Den var värd 500:- enligt mig, så jag slog till.
Jag gick in på New Yorker på vägen förbi och skulle köpa en vit scarf men råkade snubbla över en massa andra häftiga prylar med stjärnor på!
En väska, en scarf, ett par hörlurar och en ring! Jag kunde bara inte låta bli att köpa dem och jag vet inte vilken jag älskar mest. I ena sekunden är det hörlurarna, men sen väskan och så scarfen då, den enda jag inte älskar är ringen, den är bara okey. Jag handlade nagellack på Kicks, det visade sig att det nya lacket jag blivit förälskad i är "limited edition" så jag köpte de tre de hade kvar i lager.
När jag kom hem sov jag middag i nån halvtimme och vaknade av att K kom hem från jobbet. Jag gick upp och gick ut för att hämta potatis ute i trädgården och tog in potatis, lök och ett par äpplen.
Sen skalade jag och kokade potatisen och gjorde potatismos, värmde köttet jag kokat på söndagen i mikron och så tog jag skyn jag sparat och hällde den i en kastrull och hällde på grädde och sen lite redning. Jag serverade detta med en sallad gjord på rödbetorna jag kokat på söndagen med färsk getost nedsmulad i och så salt och vitpeppar också och så ruccola vid sidan om. Det blev verkligen jättegott och K som inte är stor i maten tog till och med om!
Sen skypade hon medan jag tittade på 30 Rock på DVD.
Jag borde nog också skypa tror jag...?
Jag testade att ladda ned det till datorn nu, vi får se om jag kommer underfund med det.


Inga kommentarer: