fredag 1 juli 2011

Tag en kyckling

På onsdagen var förkylningen varken bättre eller sämre men nezerilen var slut... Alltså åt jag frukost och sen åkte jag ned till Doc Morris, Apoteket vid Infra City. Det är sällan kö där och personalen är trevlig. Jag plockade ut mina receptbelagda vitaminer och Levaxinet också när jag ändå var där. Trots att jag bara åkt fram och tillbaka värkte det i hela kroppen när jag åkte hemåt och jag landade trött och yr i soffan och kunde inte göra så mycket mer än att titta på Änglagård trilogin. Fast senare på kvällen lagade jag faktiskt mat igen, jag skrubbade färskpotatis och kokade den och sen gjorde jag kycklingfiléer i ugn som jag kryddade med en "pasta" jag gjorde av olika färska örter (rosmarin, timjan, dragon, citrongräs, vitlök och frysta provencalska örter) och så hade jag citronsalt och olivolja i den mixade massan också. Tyvärr blev den så pass "träig" att jag var tvungen att peta bort den ur kycklingen innan jag åt den, det var lite grann som att äta sågspån och ja, jag har ätit sågspån, jag har faktiskt haft häst som stått på spån och emellanåt när man mockar hamnar det i luften och slutligen i munnen... Jag tror att jag skulle tagit bort mer av rosmarinkvistarna, de var nog lite för träiga att ha med. Flera av de andra kryddorna var faktiskt hemodlade förresten.
Den där massan gav i alla fall en god smak till kycklingen som av någon anledning inte ville bli gräddad trots att den blev genomstekt. Sen åt jag kyckling, potatis, vitlökssås och brytbönor till middag.

Sen satte jag mig och gjorde det sista på fotoboken jag håller på och gör av resan till Australien och Singapore, fast jag har inte beställt den än för den kommer att kosta c:a 700:- och jag ska ju göra 3 stycken hade jag tänkt, en var till mina värdar/värdinnor i Australien, de i Singapore är nog inte så intresserade tror jag. Det kanske förresten K i Sydney inte heller är...? Jag kanske bara ska göra två? Jag har i alla fall fått adressen till M och H i Darwin nu, så när det är dags kan jag skicka den utan problem.

När jag tog ut Turre på kvällen kom en av grannarna förbi och snackade lite, men hennes hund var lite taskig mot Turre, det är ju inte så vanligt med Golden som är så tjuriga och särskilt inte en tik om inte hanhunden är på för mycket vilket Turre faktiskt inte var.
Sen diskade jag upp i köket och tog det lugnt innan jag gick och lade mig.

Inga kommentarer: