måndag 4 juli 2011

Linslus

Jag tvingade mig upp vid strax efter 11 på söndagen trots att jag skulle kunnat sova många timmar till. Jag åt frukost och tittade på numb3rs och sen bestämde jag mig för att sanera Turre. jag klippte hans klor och borstade honom ordentligt och sen tvättade jag honom ordentligt med Ekols hästschampo. Det är billigare än hundschampo ochprecis lika milt kan jag tro. Har man dessutom en tax så räcker en literflaska i flera år...


När jag och Turre lekte en stund på verandan som belöning efter tvätt och grejer då kom Judas och ville vara med i alla det glada så jag tog fram hans karda och sen gjorde han kullerbyttor över mig medan jag borstade honom. Nu fäller även han lite mindre lösa hår när man borstat ut dem.
Han är svår att fota Judas han är så social och kelig att det är svårt att få lagom avstånd till honom, vad gillar ni den här bilden?



Vid strax efter 17 åkte jag in till stan för att träffa en Facebook-kompis kompis... Hon hade trott att vi kanske hade nåt gemensamt så han hörde av sig och undrade om vi skulle ta en fika och det kan ju aldrig skada tänkte jag, så det gjorde vi på Hurtigs Café på Drottninggatan. Vi hade trevligt och hade saker att prata om, dessutom skvallrade en av caféägarna för mig att min brorsa varit förbi tidigare. Är det inte lustigt att vi känner caféägare i stan. De hade en pizzeria i Väsby tidigare och vi har känt dem sedan vi var rätt små. Vi hade trevligt men båda hade lite att stå i på kvällen så vi skiljdes åt och jag åkte hemåt.

Sen åt jag resterna av den kallrökta laxen med potatisalladen jag gjort av de överblivna potatisarna från onsdagen.

Innan jag åkte in till stan åt jag förresten en Wasa Sandwich och Turre som fortfarande ligger tryckt mot mig hela tiden blev ganska nedsmulad, snyggt vad när man är nytvättad..?

Fortsatte nu på Numb3rs säsong 5 och kom i säng försent som vanligt.

Inga kommentarer: