fredag 22 juli 2011

Jag ser dubbelt

Vi vaknade till vackert väder på tisdagen men upptäckte när vi skulle göra kaffe och te att vi hade elavbrott. Dessutom var det ännu en helikopter i luften nu, en som kollade kraftledningen antog vi. Jag gick mot kraftledningen för att se om jag såg vilka det var men när jag kom dit hade de slutligen åkt vidare så jag plockade en stor näve blåbär och gick tillbaka till huset. Lagom till jag kommit tillbaka var också elen tillbaka och vi kunde rosta bröd och göra kaffe och te. Jag åt mina blåbär med mjöl och det ser mycket godare ut än det är faktiskt, jag fick tvinga i mig dem...

När vi städat upp efter frukosten tog vi en promenad till havet och satte oss på klippan. Turre simmade runt i cirklar en stund och kom sen upp och lade sig i solen med oss. Jag hade honom i koppel för säkerhets skull eftersom det var några till som solade i närheten och jag vill inte att han stör dem. Vi solade och badade hela dagen och fick tiden att gå med våra böcker och frågespelet. Strax innan vi skulle åka kom en äldre dam med en tax och Turre och han pratade lite och sedan gick vi alla 5 från stranden tillsammans. Den andra taxen Viktor var lite blyg men Turre är ju lugn och snäll med andra hundar så det gick bra.

När vi kom hem lekte vi alla 3 med tennisbollar, jag och L kastade dem till varandra och Turre hämtade dem om vi missade. Slutligen kastasde och fångade vi med fel hand bda två eftersom vi aldrig missade annars. Sen gjorde vi middag på rester, jag åt kotletten och några potatisar som blivit över från söndagen och stekte ett ägg till det och så åt vi varsin majskolv också. Det var riktigt gott faktiskt. Vi försökte se Snuten i Hollywood 2 på TV men hur L än fixade och donade så ville den inte, den bara hängde sig hela tiden, så slutligen gav vi upp, gick en promenad med Turre, fotade kyrkan och sen spelade vi frågesport en stund och gick och lade oss vid midnatt.

Inga kommentarer: