måndag 25 juli 2011

Gamla vänner och gamla stjärnor

På måndagen tog jag det ganska lugnt faktiskt. Efter frukost tog jag itu med disken som stått sedan kvällen innan och sen tog jag in tvätten. Nu har den blivit torr och blöt för många gånger så nu tar jag det säkra före det osäkra och den får torka inomhus helt enkelt.
Fyllningen av badtunnan gick inte famåt alls, man kan undra hur mycket vatten som gått åt egentligen, tur att det inte är vattenbrist i Väsby... Nu satte jag ned en plastpall i tunnan och ställde dit vattenspridaren på den, då kan man ju vattna en större del av träet på samma gång.
Det tog inte så lång tid innan det inte fungerade längre, för nu gick vattnet över spridaren...
Sen försökte jag värma vattnet i tunnan eftersom varmt vatten sväller träet fortare men jag hade inte tillräckligt med tändvätska så jag åkte till macken och köpte mer. Men sen visade det sig att det inte går att tända veden utan papper och jag spar ju inga tidningar på sommaren... Till slut var jag helt enkelt tvungen att ge upp.



På kvällen blev jag kontaktad av en gammal vän på Facebook. Jag har undrat mycket över hur hon har och har haft det och jag har inte vetat var jag ska börja leta. Men tänkt, nu hittade hon mig! Vad kul att höra att hon har det bra och även om vi är väldigt upptagna båda två så leker vi med tanken att vi ska ses någon gång de kommande veckorna. Vi var på samma ridläger när vi var yngre och umgicks en hel del de följande åren trots att vi bodde en bra bit ifrån varandra på varsin sida av Stockholm.

Resten av kvällen tittade jag vidare på M*A*S*H* och spelade patience på datorn samtidigt. Jag är nu löjligt tonårsförälskad i BJ (Mike Farrell) min hjärna har visst svårt att fatta att serien gjordes på 70-talet och att han är en gammal man idag. Visserligen har han åldrats rätt trevligt, men han är trots allt en gubbe. Tyvärr hittar jag bara en bild på honom som BJ Honeycutt och där har han mustasch, men nog syns det att han har glittrande ögon och ett underbart leende?

2 kommentarer:

Nissepetter sa...

Tips: Enligt uppgift så ser Ralph Macchio precis likadan ut nu som han gjorde i Karate Kid-filmerna. Det kanske kan vara något :)

Nova sa...

Det har jag redan skrivit ett inlägg om :-)
http://supanova-nova.blogspot.com/2010/09/annu-en-lugn-hemmakvall-vad-ar-det-har.html