fredag 22 juli 2011

Vem vill egentligen vara blöt?

På måndagen gick vi upp vid 11, jag hade precis vaknat när L gick förbi min dörr och sa godmorgon. Vi fixade frukost, eller mest gjorde nog L, men jag hade ju tagit med mig min frappévisp hemifrån så jag gjorde mitt kaffe i alla fall.




Sen satt vi och läste i våra böcker en stund och sen packade vi ihop oss och åkte ned till byn för att handla. Innan vi åkte hemåt igen tog vi en fika på bageriet och delade på en kanelbulle.
Vi hade en del problem med moppen, den ville inte växla ned från 3:an till 2:an vilket innebar att den tjuvstannade i uppförsbackarna eftersom den inte orkade upp på 3:an. Jag och Turre fick kliva av lite då och då så L fick dra moppen uppför backarna och den mörka himlen som hotade med regn när vi åkte från Gruvan började blöta ned oss innan vi var hemma. Men det värsta av regnet kom i alla fall inte förrän vi var under tak igen. Sen ösregnade det större delen av eftermiddagen och kvällen. Bilderna på Turre är förresten från söndagens promenad till havet, är han inte stilig säg? Han har ju en underlig egenskap, han älskar att bada men hatar att vara blöt... Alltså torkar han sig på allt han kan hitta efter att han har simmat.
Sen roade vi oss med att spela Yatzy och sen en frågesport i bok, "På spåret", den väljer ut slumpade frågor från boken och sen trycker man på ett svarsalternativ och den håller koll på poängen. Den är alltså halvautomatisk och vi hade jättekul med den.

När vi började bli sugna på mellanmål blev det chips och en cider som vi delade på. Senare på kvällen gjorde L pasta med en sås hon själv kommit på och det var jättegott. Creme Fraische, krossad tomat, basilika, champinjoner och bacon. Jag vet inte om jag missat nåt, men gott var det i alla fall, väldigt gott.
På kvällen tittade vi klart på Stolthet och Fördom men TV'n strulade lika mycket nu... Jag ska nog köpa den där på DVD så jag får se den på riktigt. Plötsligt var Turre borta och jag fick ropa på honom ett bra tag innan han kom in och strax efter var han försvunnen igen... Jag vet att han inte försvinner men jag vill ju inte att han hittar på några dumheter och ska jag döma efter hur mycket han skämdes när han kom in så hade han gjort något dumt. Det tog till och med ett tag innan han var i vardagsrummet med oss när han kom in...
Vi kom i säng strax efter midnatt och det var väldigt nära att jag somnade men så plötsligt var jag klarvaken och hade dessutom restless legs. Jag gick upp och tog ett par Ipren och läste en stund, jag somnade nog inte förrän vid 2.30.














1 kommentar:

JCMAS sa...

Det är ngt fel på din hund!!!!! Härreeeguuud!