fredag 15 juli 2011

Tummen ur

Det första jag gjorde på fredagen var att åka till naprapaten M, han är både duktig och snäll och rolig så det var en väldigt bra start på dagen. Han knäckte nacken på mig och sen kändes det mycket bättre. Hela förmiddagen var det riktigt molnigt och regnade och det såg ut som om det skulle hålla i sig hela dagen men på eftermiddagen klarnade det upp. På jobbet gjorde jag klart lite grejer och skickade de sista fakturorna före semestern men det var inte så stressigt. Kollegan T undrade om jag kunde köra några paket till posten och det sa jag att jag kunde så jag slängde in dem i baksätet innan jag åkte från jobbet. När jag kom hem och klev ur bilen insåg jag att de låg kvar i baksätet... det var bara att hoppa in igen och åka till posten. Sen sov jag middag i 1½ timme och drömde en massa konstiga drömmar om lejon och vargar som gjorde "skenattacker" mot mig och en gäng andra människor och slutligen tog en liten hund. Hundens familj var ju förstås jätteledsen men jag letade efter Turre för att skydda honom och han visade sig vara i trygghet i mammas famn. Jag drömmer ofta liknande saker och det är ofta vargar inblandade. Jag är inte ens rädd för vargar men i drömmarna är jag det och de smyger runt mig och Turre och tänker jaga oss. Jag undrar vad det betyder?
Sen diskade jag upp och städade bort sånt som blivit liggande under arbetsveckan och sen åt jag middag. Jag hade tinat en gammal köttgryta och en portion ris och det var riktigt gott!
Jag kände mig konstigt rastlös och lite deppig med en touch av ångest som jag inte hade en aning om varifrån det kom men sen pratade jag med H och hon lovade att komma och hjälpa mig med stenarna runt kaminen. Då hade jag nåt att se fram emot och dessutom hade jag då tagit första steget till att få saker klara under semestern. Medan jag väntade på henne började jag läsa boken "Börja med Höns" som jag köpt för några veckor sedan och det var en massa jag inte visste om höns och hönsskötsel. Sen kom H och vi resonerade oss fram till hur vi skulle göra med stenen, hon är väldigt bra att bolla såna saker med och är den enda jag riktigt litar på i såna saker. Hon är också väldigt hjälpsam och vi fick till stenen snyggt runt kaminen tycker jag. Den skulle först limmas fast och sen ska man lägga på fogmassa. Vi antog att limmet måste torka ordentligt först så vi har inte gjort fogen än och vi är inte säkra på hur vi ska göra. Men visst ser det bra ut så här långt?



Stenarna satt på nät men sen blir det en del pusslande där man får plocka bort några från nätet för att fylla ut hålen där inget riktigt passar och sen får man pussla ihop det bäst det går. H var väldigt bra på det, mitt tålamod var inte lika bra så hon fixade till det sista vid verandadörren när jag tyckte att det dög och hon inte höll med.
När vi var klara var klockan nästan 12 och H åkte hem. Själv åt jag lite edamame och tittade på Eat, Pray, Love innan jag gick och lade mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint, vilken bra idé att lägga sten!!!
/Eva

Caroline sa...

Lägg fogmassan i en spritspåse som man har till bakning. Då blir det nog lättare att få det snyggt.

Eva in Athens, Greece sa...

Jättefint och smart!