fredag 22 juli 2011

Bröd och blåbär

På onsdagen var det återigen vackert väder och efter frukost och diskning promenerade vi till vår klippa vid havet. Den här gången fick vi bästa platsen och därifrån har man fin utsikt, är ifred och kan gå ned för klippan rätt ned i vattnet. När vi tröttnat på att bara sola och titta på utsikten spelade vi "På spåret" igen och höll på ett bra tag. Nu spelade vi tillsammans och försökte slå oss själva på 100 frågor, vi gjorde flera omgångar och kollade hur många procent rätt vi hade i varje. Vi var förstås bättre tillsammans än ensamma, men det var inte så stor skillnad som vi trott att det skulle vara.
Strax innan vi skulle gå dök taxen Viktor upp i sällskap med nya människor och 2 andra hundar. Alla var så avslappnade att hundarna fick gå som de ville och det enda gruff som blev var när en av de mindre hundarna skopade upp Turre i sin tratt som han hade runt huvudet på grund av en tasskada. Då blev Turre rädd och skällde ut den andra hunden och sen gick han omvägar runt den. Man kan ju tycka att hunden kanske kunde ha gått utan tratt när han ändå var i närkontakt med matte som kunde hålla koll på honom. Det kan ju inte vara så kul att gå med tratt 24 timmar om dygnet...

Strax innan hundarna kom dit hade solen gått i moln och vi tänkte gå hem, men sen kom den tillbaka igen så vi satt kvar ett tag till. När vi kom tillbaka på eftermiddagen åkte vi moppe ned till Gruvan för att handla, tanken var att handla mat för kvällen och bröd till morgonen. Det finns ett bageri där och det luktade så underbart gott, men de hade precis stängt, så det blev inget bröd...

Vi åkte tillbaka och L släppte av mig vid pizzerian, vi hade bestämt oss för att vi var för trötta för att laga mat. Turre blev förvirrad när vi uppmanade honom att springa efter flakmoppen hem, men efter att ha velat en stund och tittat på mig och tillbaka till L så sprang han slutligen efter henne hem. Strax senare traskade jag efter dem med de varme pizzorna i lådor. Det visade sig inte vara "riktiga" pizzor, de var bakade på färdiga bottnar och de var inte särskilt goda faktiskt och jag åt inte ens halva min.

Efter middagen satte jag en bröddeg och medan den gäste gick jag ut och plockade blåbär i en halvtimme. Jag kom nog hem med en liter i alla fall och hade gärna plockat lådan full, men Turre tyckte att det var jättetråkigt, myggen tyckte att jag var jättegod och brödet skulle snart komma och hämta mig...

Så snart brödet blev klart tog jag mig ett par skivor med en kopp te och sen satte vi oss och tittade på "Pappa på burk" med Jennifer Aniston. Den var rätt gullig och lite menlös, men jag gillar lite menlösa, tramsiga, romantiska komedier....
Turre låg ihoprullad på soffan och sov djupt, sen lade han sig på ryggstödet bakom L's huvud och såg rätt rolig ut med tassarna hängande.











Inga kommentarer: