fredag 1 juli 2011

Söte bror

På torsdagen tog jag mig till jobbet igen men det var lite tungt till och från när tröttheten och hostningarna kom över mig. Vi hade en massa gäster på jobbet, 3 engelsmän, 5 svenskar och en norrman. Jag gick på lunch med alla utom norrmannen, han hörde inte till samma gäng. Jag känner de flesta av dessa människor och en del är leverantörer och andra är kunder, men de är alla väldigt trevliga och jag gillar att umgås med dem så det var kul att få en chans att äta lunch tillsammans. Sen fick jag faktiskt en hel del gjort på eftermiddagen och kom hem i rimlig tid. Solen sken och jag lade mig en stund på verandan och vilade i solen men efter en stund började jag bli orolig då det var två män som skrek högt åt varandra bakom dungen som ligger snett bakom mitt hus. Det lät som om det var två grannar som var riktigt sura på varandra och jag blev så pass oroad att jag tänkte att det var bäst att ligga kvar på verandan, om de skulle börja skjuta på varandra så hade jag i alla fall hela huset emellan... Hmmm, undrar om jag sett för mycket amerikanska TV-serier? När jag låg där i solen ringde pappa och undrade om jag skulle äta middag med honom, mamma och norrmannen och det tackade jag ja till. Den här norrmannen har vi jobbat med och känt så länge att det mer känns som en vän än en kund/kollega och han har en jäkla humor och vi hade en riktigt trevlig kväll alla fyra. Dessutom var maten rätt bra även om de andra tycktes vara mer nöjda än jag.
Vi var på Edsabacka Wärdshus och satt utomhus vilket blev lite för kallt till slut, dessutom hade jag kjol på mig och myggen gick hårt åt mig under bordet. Det brukar vara bra service på Edsbacka men den här gången tog det väldigt lång tid innan vi ens fick menyn eller beställa och vi blev lite småsura. Men totalt sett var kvällen vldigt lyckad och jag körde S till hotellet och mamma och pappa hem och sen varvade jag ned en stund med "Vid din sida" innan jag gick och lade mig.









Inga kommentarer: