måndag 11 juli 2011

Nu blev det sent igen

På torsdagen gjorde jag klart så mycket som möjligt på jobbet så att jag med gott samvete kunde ta semester på fredagen. Jag hämtade A på jobbet och hämtade sen också upp systerdottern på vägen. När vi kom hem diskade A upp efter onsdagens middag medan L gav honom moraliskt stöd som hon sa. Under tiden plockade jag undan lite, packade lite och vattnade sedan uteblommorna. När jag ska iväg så vattnar jag alltid ordentligt, det kan torka ihop på ett par dagar om det är tillräckligt varmt, ändå har jag blommorna på framsidan och där är det skugga mest hela dagen faktiskt. Quiz-L kom senare än vi förväntat oss, det var ju hon som ville att vi skulle komma igång tidigare än på tisdagen. Men hon hade med sig grejer till tacos så hon och jag satte igång att göra middag. Sen satt vi ute och åt, det var relativt svalt vid den tiden så det var rätt skönt. Sen diskade ungdomarna upp det som var tömt och jag ställde in resten i kylskåpet, fast först hällde jag ihop alla grönsaker och sallad i en låda och det såg så fräsch ut att jag funderade på om det skulle gå att äta som tacosallad på fredagen... jag sparade allt. Sen satte vi igång att se Harry Potter 3 och 4. Liksom på tisdagen blev det väldigt sent och när vi plockat undan all röra vi ställt till med och de hade diskat upp det mesta av det som återstod så skjutsade L hem dem och råttorna till systerdottern, vi ville inte att A skulle ta tunnelbanan hem så sent och vi var inte ens säkra på om den gick fortfarande. Både L och A gnällde lite på hur många morsor de har som kör med dem hela tiden, men de gnäller aldrig på riktigt utan ställer alltid upp om man ber dem.
Jag packade det sista och nojade om och ifall jag glömt något men sen gick jag och lade mig vid 2.30.

Inga kommentarer: