lördag 23 juli 2011

Arbete hemma

Jag hade börjat fylla badtunnan redan på fredagen men eftersom tunnan stått och torkat sedan förra sommaren rann det ut snabbare än det fylldes på, så den blev aldrig fullare än att det gick precis över bänkarna och när jag stängde av vattnet under natten så rann det ut ännu mer... Nu fortsatte jag projektet på lördagen och vattnet stod på hela dagen. Under tiden sågade jag upp precis all ved jag hade hemma, en del har stått i flera år faktiskt.




Till frukost hade jag ätit äggmackor med frappé och det häll jag mig på hela dagen trots allt det hårda arbetet. Jag plokade också av alla vinbär från buskarna och packade dem i fryspåsar, sen var jag tvungen att omorganisera hela frysen för att få in dem. Jag måste komma på ett sätt att ha mer än en frys... Jag kände för att gå ut men hade inte energi att göra det ensam och ingen tycktes känna för det och då blev det liksom inte av. Istället åt jag sill och potatis till middag och tvättade två maskiner tvätt under kvällen. Allt medan jag tittade vidare på M*A*S*H*.

Inga kommentarer: