tisdag 12 oktober 2010

Underbara höstdag









Efter en frukost i lugn och ro tog jag hand om lite disk, lite undanplockning och tvättade lite kläder och hängde upp dem.
När eftermiddagsljuset började bli så där lite gul/orange tog jag min kamera och gick genom skogen mot L för att hämta bilen.
Lite då och då stannade jag för att fotografera naturen eller Turre och kunde inte annat än att gå och le för mig själv. De gula, orangea, röda och bruna löven var så vackra att andan nästan gick ur en och doften sen...
Det luktar så härligt i skogen på hösten och om det inte vore så att det oundvikligen skulle bli vinter (och ännu kallare) efter hösten, så skulle jag älska den. Men nu blir den liksom ett vittne på att snart blir det is, snö och minusgrader. Som om jag inte fryser tillräckligt på hösten. Men ändå kan jag inte låta bli att dra in doften av multnande löv i näsan som spritter av lycka mot alla odds så att säga.
När jag kom till L var hon och sambon ute med sopor och grejer och vi pratade en stund och hennes trevliga granne kom ut också. Sen gick L och hämtade en redig bit överbliven smörgåstårta åt mig som jag sedan njöt av till lunch, middag, mellanmål och mellanmål...
När jag kom hem var klockan redan ganska sent på eftermiddagen och jag satte mig en stund i soffan för att fixa lite grejer på datorn och sen gjorde jag mig iordning för att åka till M i Huddinge, det är mer eller mindre söndagstradition nu för tiden. Jag var på väg dit lite tidigare än vanligt och befann mig plötsligt i kö in mot stan. På en söndagkväll? Det kändes underligt och konstigt, det gjorde det.
Vi tittade på sista Sällskapsresan, Hälsoresan och nu vet vi inte vad vi ska se framöver. Jag funderar på att föreslå Göta kanal serien. Med mig hem fick jag med mig en fryspåse full med 50-öringar, jag uppskattade det till att vara 50-60 kronor. Hoppsan, när jag kom hem och räknade dem visade det sig vara 184,50. Jag har nu lovat honom en öl eller två på krogen som plåster på såren.

2 kommentarer:

Lina sa...

Åh vilka fina bilder!!
Puss på dig

Nova sa...

Tack :-)
Puss själv