onsdag 27 oktober 2010

Förbud och tillstånd

Man kan ju undra hur mycket signaturen tänkvärt egentligen har tänkt... Om vi avrundar alla priser hit och dit lär många handlare välja att avrunda det uppåt och med tanke på att många varor små gör en hel å när det gäller ören hit och dit, så vill åtminstone jag att grejerna får kosta det det brukar kosta och att man avrundar sista biten. Dessutom är det ganska få nu för tiden som handlar med kontanter och vi som handlar med kort betalar ju bara precis vad det kostar.






Sen tycker jag att det är väldigt uppfriskande att en regeringsman, parti eller är det hela regeringen(?) tycker att det räcker med föräldrakontroll på saker som piercing. Jag har svårt att tro att piercing skulle försvinna i de yngre åldrarna om det förbjöds, snarare tvärtom. Det är upp till föräldrarna att "kontrollera" sina barn och lyckas de inte med det är det nog bättre att barnet går till en riktig studio istället för en kompis källare. Inte kan det vara så att piercingarna är så vanliga i åldrarna under 15 år att det möjliggör drift av flera oseriösa studios så som Asap påstår? Att uttalet dessutom gjort av en representant ur ett parti som anses traditionellt och styltigt, det tycker jag är extra kul.


På tal om förbud och legalisering så ska ju Kalifornien rösta den 2:a November om hurvida Cannabis ska bli legaliserat i Kalifornien. Intressant är det också att notera att jag kommer dit 3 dagar efter ett eventuellt beslut att legalisera... Men en sån som jag som har noll koll kan säkert hamna i trubbel ändå, vad är det till exempel för skillnad på Cannabis och Marijuana? Kanske lika bra att fortsätta på den valda vägen och låta bli att prova såna där saker....
Alla rubriker är klippta ur Metro.

Inga kommentarer: