måndag 18 oktober 2010

Ännu en underbar höstsöndag!

Jag gick upp relativt tidigt (9.15) på söndagen eftersom jag vet att A är morgonpigg. Han är en trevlig grabb och hjälpte mig att hämta ved och tända i kaminen medan jag diskade upp lite och fixade frukost. Sen åt vi i godan ro och snackade lite skit under tiden. Sen kom vi fram till att vi skulle ut och fota om hans pappa inte behövde ha tillbaka honom förrän senare. Efter ett kort samtal klädde vi på oss lite varmare kläder och åkte iväg. Vi visste inte säkert vart vi skulle åka. Var skulle vi kunna vara ifred för en massa andra söndagspromenerare och var fanns det vacker natur och fina höstlöv?
Vi bestämde oss slutligen för att åka till promenadvägarna vid Fysingens Naturskyddsområde.
Där gick vi några kilometer medan vi tittade noga efter fina motiv att fota, min tanke var att fota Turre, A och naturen, fina motiv allihopa.




A var till en bra hjälp att dirigera Turre åt rätt håll och med hjälp av pinnar fick han honom att springa dit jag ville.
Vi tog så många som 635 bilder på ett par timmar och förvånande många var riktigt bra och vi kom tillbaka till bilen nästan 3 timmar efter att vi åkt hemifrån. Sen skjutsade jag hem A och åkte hem och fortsatte jobba med mina burkar ett tag, men sen var jag så trött efter min korta natt att jag var tvungen att sova en stund. Sen fortsatte jag med burkarna resten av kvällen utom med ett kort avbrott för middag.








1 kommentar:

JCMAS sa...

Fina!!

Du är duktig!