fredag 1 oktober 2010

Med en äggmacka i magen

I morse gjorde jag min vanliga frappé och tog med till jobbet. Men jag stekte också ägg att ha på frukostmackan.
Medan jag sitter och smälter mackan och skriver in order och sånt på datorn så blir det lite tankar på den kommande helgen också.
Mycket är det som jag vill göra, mycket är det som jag ska göra, men jag vet också att det kommer bli saker ogjorda.

På fredagar är jag trött som attan. Men efter jobbet idag vill jag handla jord till rabatten, kaffe till mina frappé och kanske fixa tak till veden. De två första grejerna kan jag nog få gjort i Märsta, så det är inte så långt att åka från jobbet och det bort är från allt vad fredagstrafik heter.
Men hur blir det med taket?

I helgen händer det kul grejer och ikväll ska jag städa lite, vika tvätten, prova motorsågen, klyva veden och planera middag till imorgon. Men jag har nog så gott som bestämt middag till imorgon. Jag måste bara fila på detaljerna.
En sak är ju till exempel att det är dumt att bjuda på vitlök strax innan vi ska gå ut i stan, eller vad säger ni?

Inga kommentarer: