tisdag 26 oktober 2010

Och vi går in på ett andra dygn i eremitens tecken

På söndagen hade jag ändå mindre att göra eftersom jag hade städat och fixat på lördagen. Tanken var att kanske börja med badrummet, men eftersom jag fortfarande inte kommit iväg för att hämta ut min medicin så hade jag helt enkelt inte energi tillräckligt till sånt. Alltså diskade jag upp lite saker som hamnat i diskhon sedan gårdagen och gjorde sedan ett försök till att göra grönsaksgratäng. Smart som jag är gjorde jag nu 3 stycken portionsstora lådor med gratäng, dessvärre blev den inte särskilt lyckad... Verkar vara nån slags regel just nu att maten jag gör inte blir bra. Jag fixade med gratängen och fixade också vitkålssallad på "pizzavis" medan jag pratade med Ju på telefonen. Jag satte på mig headset så att jag hade båda händerna fria och fick lite gjort och fick en trevlig pratstund samtidigt. Sen satte jag igång en maskin tvätt och tände ljus och tände i kaminen eftersom H skulle komma förbi och titta på nya golvet och snacka lite skit. Det är så sällan vi ses nu för tiden. Hennes barn är ju så stora nu att det händer en massa hela tiden med hästar, kompisar och innebandy. Det ska skjutsas och hämtas och så vidare och när hon har möjlighet att ses, då är jag oftast ute och gör något istället.
Men nu kom hon över i alla fall och tog med sig en liter Valio Laktosfri mjölk åt mig så att jag kunde fixa en efterlängtad frappé. Jag kunde liksom inte motivera mig till att åka och handla för att fixa en liter mjölk...



Så sen dök H upp och om man inte räknar med de få minuter L och A var över på lördagen för att låna filmer så var det den första kontakt med levande människor som jag hade på över 2 dygn. Dessutom hade jag inte varit utanför dörren på dessa två dygn. Medan vi satt och snackade hade jag igång tvättmaskinen med tvätt. Kom förstås i säng sent som vanligt.

Inga kommentarer: