lördag 4 februari 2012

Nääääj!!

30/1 På måndagen var det precis så stressigt som
 jag visste att det skulle bli och jag satt inte ned många minuter i taget. Jag kom från jobbet vid 17 men var fortfarande stressad, hur ska jag hinna allt denna vecka? Jag ska vara borta på tjänsteresa nästa vecka så det är extra mycket och jag hade mycket redan innan.
På eftermiddagen funderade jag på att höra av mig till B och se om de skulle spela quiz och ville ha en till i laget, men jag insåg att Turre skulle frysa häcken av sig i bilen under tiden eftersom det nu var -13 igen. Jag eldade som sjutton när jag kom hem men så fort jag slutade mata in ved så sjönk temperaturen i huset. Jag slutade elda när jag kom upp i runt 20 grader, det är ändå lika kallt på morgonen. Jag tänkte jag skulle ta en titt på en ny TV-Serie jag köpt på någons tips, Little Britain och det visade sig vara riktigt skit! Någon som gillar det? Någon som vill ha säsong 1? Jag klarade inte att titta på det, jag tror jag såg 2 avsnitt eller nåt. Sen såg jag "Just go with it" med Jennifer Aniston och Adam Sandler och den var så där lagom förutsägbar och precis vad man hoppas på och förväntar sig av en sån film och jag gillar Jennifer. Turre var rastlös hela kvällen och så fort vi gick ut ville han bara leka och inte rasta men sen började han strax att frysa.
Sen hände det som inte fick hända!
Min Amazon Kindle pajade!
Den frös mitt i ett kommando och jag har testat allt, den går inte att få igång...
Det finns liksom inget "starta om" knapp så som på en dator.
Det enda positiva med att den gick sönder just nu är att jag ju ska till England nästa vecka och kanske kan reklamera den, den är ju inte ens ett år gammal. I annat fall kan jag ju köpa en ny, jag måste ha en, jag älskar den ju. Men jag vet inte hur sjutton jag ska få in de böcker jag redan köpt i den nya om jag köper en...
Hoppas att de kan svara på det, de har ju kostat en del.

1 kommentar:

Quiz-E sa...

Trist med Kindlen, men som du säger är det ju i alla fall bra timing! :)

Jag gillar Little Britain så om du är så desperat att bli av med den att du inte vill ha något betalt så kan jag ta den. :) Annars finns det säkert någon som vill köpa, om inte annat så på Tradera.