måndag 20 februari 2012

Dödsföraktande utflykter


18/2 På lördagen försökte jag verkligen sova jättelänge, men det gick inte särskilt bra, så trots att jag gått och lagt mig väldigt sent så vaknade jag relativt tidigt. Jag gick upp och åt frukost i god ro och stekte ett par pannbröd. Sen hörde kusinen av sig och undrade om jag ville ta en promenad och det var ju precis vad jag tänkt mig att göra i alla fall så efter en del lirkande med varandra så bestämde vi oss för var vi skulle gå och att jag skulle få fota lite utan att hon skulle stressa mig för mycket. Vi har ganska starka viljor båda två och just denna dag kände jag att fota var det jag ville göra. Jag väntade och flätade håret och väntade och bytte om till varma kläder... ingen kusin dök upp. Jag är för övrigt så fruktansvärt ful i mössa, alla andra ser så fina ut i mössor och jag ser helt nördig ut, jag ser flintis ut och gammal och skrynklig.
Slutligen ringde kusinen och sa att hon blivit dålig och inte kunde gå ut. Då blev jag lite slö eftersom jag väntat så länge, men slutligen kom jag iväg mot Runsa. Jag stannade utefter vägen på ett ställe där vi brukade plocka svamp när jag var liten. Det går en bred väg in i skogen där och trots att det är en bom för och det inte finns några hus där vad jag känner till, så är det faktiskt plogat...
Nu var det rätt dåligt med fotoljus ute, klockan var ju över 15. Men jag bestämde mig för att främst fota Turre och gick in för det på vår promenad. Jag tycker att jag fick till det rätt bra, vad tycker ni? Han är rätt duktig på att posera men ibland ser han helt ynklig ut för att jag sätter honom på ett ställe och säger att han ska stanna, han lider rätt synligt den där jycken.
Han kunde gå naken nu också för det var 2 plusgrader och jag fick en bra bild på den flygande taxen.
Till slut var det för mörkt för att fota med mitt objektiv och vi gick mot bilen. Lagom tills vi var tillbaka på parkeringen började det snöa lite smått. Senare på kvällen hörde G av sig och sa att han nu var på väg till Stockholm, vi hade bestämt att ses på Tudor Arms på kvällen. Jag var helt ovillig vid det här laget, jag var fullständigt nöjd med att sitta ensam i soffan, någon energi för annat hade jag inte. Visst hade jag sett att det snöade ute men jag hade inte lagt märke till hur mycket, Alldeles för sent var jag i ordning gjord och gick ut till bilen, när jag strax senare åkte runt som på räls med bilen på vår lilla väg började jag undra om det inte hade varit vist att stanna hemma trots allt. När jag slutligen kom ut på motorvägen och insåg att det inte var mycket bättre där så försökte jag ringa till G men han svarade inte. De flesta körde 60-80 på motorvägen och när någon körde om kom en splash, inte dusch från bilen och smattrade mot rutan. När jag kom till Rotebroavfarten körde jag av och vände, det var en för stor risk att vara ute på de oplogade vägarna. Jag åkte till Ica Format för att handla lite när jag ändå var ute och klockan var 21.55 och de stänger 22, trodde jag...
Och eftersom jag åkt dit först kom jag försent till Ica Glädjen och de stängde mer eller mindre framför näsan på mig. Surt!
Jag åkte hemåt och Turre var överlycklig över att det bara varit en liten "nöjestur" runt Väsby.
Sen gosade vi ned oss i soffan och tittade på Numb3rs och spelade spel på datorn med gott samvete. Jag hade försökt att jobba mot min vilja att bli eremit och det var inte mitt fel att jag misslyckats med uppdraget.










Inga kommentarer: