måndag 13 februari 2012

Det är bra med gäster

12/2 När jag vaknade på söndagen visade det sig att det kommit ett sms medan telefonsignalen varit avstängd, det var från L som var ute och tog en promenad och undrade om jag bjöd på kaffe. Lagom tills jag såg det och ringde hade hon dock hunnit hem igen. Men strax senare hörde S av sig, vi hade bestämt på lördagskvällen att hon skulle komma och äta mellanmål hos sig efter att hon åkt skidor så  strax efter att jag ätit klart min frukost så dök hon upp med en smoothie och fikabröd i högsta hugg, till mig...
Jag var ju proppmätt men fick behålla fikat till senare, vi tog en kopp kaffe var istället. Efter nån timme åkte hon hem och det enda jag gjorde som var lite nyttigt resten av dagen var att jag torkade hyllorna och flyttade högtalarna så att de skulle låta bättre och se prydligare ut. Sen drack jag upp smoothien och den var god och kändes nyttig.
Det var fantastiskt väder och jag stack inte näsan genom dörren ens...
Förkylningen var så gott som borta vid det här laget men jag satt i soffan och tittade på Numb3rs resten av kvällen och sen ringde G och vi snackade en bra stund. Jag åt räkor till middag, jag hade dem i frysen och tinade dem lagom för att kunna skala dem bara, jag gillar när de är liksom räkglass...
Jag som var trött redan vid 21 kom förstås inte i säng förrän vid 2 i alla fall.

Inga kommentarer: