måndag 27 februari 2012

Och där låg inälvorna spridda över gräsmattan

25/2 När jag gick upp på lördagen insåg jag att det nog behövdes städas i huset om jag skulle må bra. Så efter att ha ätit frukost tog jag itu med lite röjning och sen skurade jag allt i köket noggrant och sen torkade jag lite andra ytor i huset och så drog jag lakanen ur sängen. När allt ovan golv var i ordning tog jag fram dammsugaren och dammsög och insåg att det såg lika skitigt ut fortfarande, så då åkte också moppen fram och sen var det rent och fräscht minsann. När jag var klar placerade jag Judas nya bädd på hans favoritplats under skohyllan, där är det trångt och mysigt och värmen från värmegolvet hålls kvar bättre där. Det blev ganska trångt men han gillade det uppenbarligen för senare på kvällen låg han faktiskt där. Det måste ju vara mysigare än det hårda kakelgolvet. Både Judas och Turre är tacksamma att köpa nya presenter till men Turre som nu fick sin nya gris sprättade upp magen på den ganska snart och tömde den på inälvor... Men lycklig var han och han älskar fortfarande den nya grisen mer än de gamla.
Framåt kvällen gjorde jag i ordning mig och så åkte jag och hämtade S och vi åkte till Tudor Arms och när de stängde åkte vi vidare till Dubliners. Om någon hade sett oss hade de nog trott att vi hade rätt tråkigt men vi är lite lika så, vi gillar att titta på folk och säger inte så mycket under tiden. Bandet som spelade spelade bra så vi satt och lyssnade på musiken och tittade på folk och åkte hem framåt 1.30.
När jag kom hem åt jag edamamebönor och kom inte i säng förrän 4.30.

Inga kommentarer: