lördag 4 februari 2012

Blir det en A3:a?

31/1 På tisdagen åkte jag iväg på eftermiddagen, först skulle jag provköra en Audi A3 på Audi vid Järva Krog. När jag kom dit fanns ingenstans att perkera och jag som var sen blev ännu senare. Ändp var det ingen som tycktes vänta på mig när jag kom dit, först fick jag leta reda på någon som kunde hjälpa mig med min bil, de skulle provköra den för att se vad de kan erbjuda om de tar den i inbyte och sen fick jag leta ytterligare för att hitta säljaren. När jag väl hittade honom började han leta efter bilnyckel och bil och det tog drygt 20 minuter innan jag var på väg ut för att ta bilen på en provtur. Jag tog en sväng på E4:an och sen den äldre, lilla vägen tillbaka. Jag gillade A3:an men jag vet inte om jag förväntade mig mer nu än när jag provade Audi Q3 men jag tyckte att den var riktigt bra, jag blev bara inte lika förvånad tror jag. Valet kommer att falla på A3:an, nu ska jag bara bestämma mig för hur den ska se ut och om jag ska köpa den i Järva eller Uppsala. Jag gillar folket på Möller Bil i Uppsala bättre, det är nog där jag vill köpa den, de är mycket mer engagerade och de har lagt ned en massa jobb på mig och mina offerter. Det är liksom de som sålt in Audi hos mig, inte de i Järva.
Sen åkte jag till Solna för att handla mackor och sånt till jobbet och de bygger ju om där nu och jag förbannar Axfood för att de flyttade varje gång jag står i de där köerna. Axfood låg mycket närmare motorvägen förut och jag undrar om de tror att alla deras kunder bor och jobbar i Solna, eller varför tänkte de inte till?
Jag köpte en oxfilé till kollegan M också han hade bett mig att göra det åt honom. Jag hittade den här lådan med Delicatobollar, jag tyckte att texten var rolig, men vad betyder den egentligen? Är det ett skämt om hur onyttiga de är, eller är det så att de faktiskt innehåller nyttiga saker också?
Med bilen full av mackor, ketchup, diskmedel och annat åkte jag hemåt. När jag kommit ut ur Solna var det mycket trafik men inga köer, den här gången åkte jag ju åt rätt håll.
När jag kom hem satte jag igång att städa lite och diska upp i köket, kaminen tände jag förstås i direkt också, nu var det -15...
Till middag kokade jag min favoritpasta som jag just insett att Barilla säljer, de ser ut ungefär som platta spagetti. Sen rörde jag ned lite pesto, halverade gula och röda cocktailtomater, kalamataoliver, torkade tomater och färsk basilika. Det blev okey, men inte så gott som det såg ut.
Sen för att tömma frysen lite gjorde jag två pajer att bjuda mina kollegor på, jag hade i jordgubbar, björnbär och de få Utö-blåbär som fanns kvar i en påse i frysen.


Inga kommentarer: