måndag 27 februari 2012

Blixthalkan från helvetet

22/2 På onsdagen vaknade jag till regn och efter ett sms från pappa om att vara extra försiktig på väg till jobbet eftersom det var underkylt så rullade jag de första centimetrarna nedför uppfarten och hejsan hoppsan, sen gled jag kvickt som attan hela vägen ned. Det är tur att jag alltid kollar ordentligt att grannens barn inte är i närheten när jag ska ned där. Sen körde jag så försiktigt iväg hemifrån och trots att jag körde i runt 10 km/h höll jag på att glida av vägen och ändå har jag jättebra dubbdäck och var förberedd. Man tror ju liksom att om man bara kör försiktigt så ska det nog gå bra, men frågan är om jag hållt mig på vägen om inte pappa smsat och varnat mig, för så halt har det aldrig varit tidigare trots att det varit underkylt regn många gånger och is på vägen och allt sådant. Brorsan har runt 5-10 minuter att köra till jobbet och hade stått i kö i 1 timme eftersom det var stopp åt båda hållen hemifrån honom.
När jag kom ut på de större vägarna var det ju saltat och det är den enda gången jag förstår varför man saltar en väg faktiskt.
På jobbet fick vi äntligen igång min nya telefon och fick över de flesta numrena som det ser ut, så nu ska jag börja använda den och se hur det går. Jag lade in min egen ringsignal och bild på den direkt, annars känns det som en lånad telefon ju.
På kvällen var det dags för pyssel och än en gång gjorde några vänner mig besviken, det minsta man kan begära av folk tycker jag är att de svarar på sms, det är väl inte mindre personligt för att man talar genom sms? Det är som om personen bara skulle stirra på mig och jag ställde en fråga öga mot öga och sen vände och gick utan ett ord. Det finns några som kommer till pyssel jättesällan, men de svarar alltid och säger att de inte kommer, jag föredrar ju att man gör så.
Vi som var där hade i alla fall trevligt. Systerdottern visade mig klippet från Raw Comedy Club där jag, L och A är med i ett publikklipp. Jag har försökt att titta på det både hemma och på jobbet men jag lyckas inte hämta rätt program för att se det.

1 kommentar:

Nissepetter sa...

Såhär såg det ut på brorsans väg

http://farm8.staticflickr.com/7047/6778135882_fc6e54ac0f_z.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7205/6778137982_a00b5f72f1_z.jpg